سیدجاسم موسوی رتبه چهارم مسابقات قرآن عربستان را کسب کرد
کد خبر: 4051282
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

سیدجاسم موسوی رتبه چهارم مسابقات قرآن عربستان را کسب کرد

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اذان و قرائت قرآن عربستان موسوم به «عطر الکلام» با برگزاری مرحله نهایی درحالی به کار خود پایان داد که قاری ایرانی حاضر در این رقابت‌ها رتبه چهارم رشته تلاوت را از آن خود کرد.

سیدجاسم موسوی رتبه چهارم مسابقات قرآن عربستان را کسب کرد

به گزارش ایکنا؛ سيدجاسم موسوی، قاری ایرانی اهل خوزستان با حضور در مرحله فینال نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و اذان عطر الکلام عربستان به رتبه چهارم این رقابت دست یافت.

همچنین، «یوسف مصطفی غربی» از مراکش رتبه نخست، «محمد ایوب عاصف»، از انگلیس رتبه دوم و «محمد مجاهد» از بحرین رتبه سوم رشته تلاوت را کسب کردند.

در رشته اذان نیز «محسن کارا» و «البجان جلیک» هر دو از ترکیه رتبه اول و دوم را کسب کردند و «عبدالرحمن بن عادل» و «انس الرحیلی» از عربستان به ترتیب حائز رتبه‌های سوم و چهارم شدند.

سیدجاسم موسوی در این دوره رقابت‌های تلویزیونی که در جده عربستان برگزار شد توانست با کسب رتبه چهارم جایزه نیم میلیون ریال سعودی را از آن خود کند.

این رقابت که جزء برنامه‌های استعدادیابی بین‌‌المللی تلقی می‌شود از ابتکارات اداره سرگرمی پادشاهی عربستان سعودی بوده و میزبان شرکت‌کنندگانی از ملیت‌ها و قاره‌های مختلف بود.

در مسابقات عطر الکلام، داوران مشهوری از جمله عادل الكلباني از عربستان، محمود احمد العکاوی از لبنان، عبدالرافع رضوان الشرقاوي از مصر و عبدالرحيم النبولسي از مراکش این رقابت‌ها را قضاوت کردند.

پخش این مسابقات از روز اول ماه مبارک رمضان آغاز شد. بیش از ۴۰ هزار شرکت‌کننده از ۸۰ کشور جهان در این مسابقه که در ماه رمضان از تلویزیون رسمی دولتی عربستان پخش شد، شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی صوت و فیلم ضبط شده خود را برای داوری اولیه به این مسابقات فرستاده بودند.

خبرنگار: اشرف بصیری

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
حیدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۵:۱۴
0
0
با سلام تبریک میگم به سید بزرگوار
آیا بنده میتونم در این مسابقات شرکت کنم؟
captcha