انتشار کتاب «گزیده شعر فلسطین» در پاکستان
کد خبر: 4053244
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

انتشار کتاب «گزیده شعر فلسطین» در پاکستان

در آستانه روز جهانی قدس، گزیده‌ای از سروده‌های شاعران پاکستانی با موضوع قدس و فلسطین و به زبان اردو از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان منتشر شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در پاکستان؛ خزاعی، رایزن فرهنگی ایران با اشاره به ضرورت پرداختن به روز قدس به عنوان میراث ماندگار امام راحل درباره انتشار این کتاب گفت: مسئله فلسطین همواره موضوع مهمی در سطح جهانی بوده و اهمیت این موضوع باعث شده است که سالانه بخشی از کتاب‌های منتشر شده به این موضوع اختصاص داشته باشد. سروده‌ها و اشعار نیز بخشی از این کتاب‌ها هستند.

رایزن فرهنگی کشورمان هدف از انتشار این کتاب را تبیین اهمیت فلسطین و نقش و جایگاه آن در امت اسلامی و نیز آشنایی نسل جوان پاکستان با مجاهدت‌ها و مقاومت مردم مظلوم سرزمین اشغالی از منظر هنر و ادبیات شعری عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: مجموعه شعری مذکور توسط دو نفر از شاعران و فعالان فرهنگی پاکستان تهیه شده است. سید احمد شهریار، تنظیم، گردآوری و انتخاب اشعار را بر عهده داشته و علی کمیل قزلباش این اشعار را بازنگری و تصحیح کرده است. بسیاری از اشعار این کتاب برای نخستین بار منتشر می‌شود و در ابتدای این مجموعه شعری نیز از اشعار ماندگار فیض احمد فیض و اقبال لاهوری؛ دو شاعر نامدار پاکستان با موضوع فلسطین بهره گرفته شده است.

در این مجموعه بیش از 64 قطعه شعر از 25 شاعر پاکستانی در قالب کلاسیک و جدید منتشر شده است. این شاعران سروده‌های خود را به موضوعاتی از جمله؛ اشغال فلسطین و قدس شریف توسط رژیم صهیونیستی، مجاهدین فلسطینی، مقاومت و مظلومیت فلسطین، جایگاه مسجدالاقصی و بیت‌المقدس به‌عنوان قبله اول مسلمین، فلسطین کربلایی دیگر، دردها و رنج فلسطین، آرمان فلسطین، انتفاضه و ضرورت اتحاد و حمایت از فلسطین اختصاص داده‌اند.

نسخه الکترونیکی این مجموعه اشعار نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha