ساخت زائرسرا در بقاع متبرکه موجب رونق گردشگری مذهبی می‌شود
کد خبر: 4053963
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

ساخت زائرسرا در بقاع متبرکه موجب رونق گردشگری مذهبی می‌شود

مدیر امامزاده عبدالله و صالح شهر کوهسار گفت: برای رونق گردشگری در امامزاده‌ها باید اماکن رفاهی و استراحتگاه برای زائران و گردشگران ساخته شود تا استقبال مردم از بقاع متبرکه بیشتر شود.

ساخت زائرسرا در امامزادگان البرز

محمد حشمی‌پور، مدیر امامزاده عبدالله و صالح کوهسار در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: عبداللَّه(ع) از نوادگان امام زین‌العابدین(ع) و صالح از یاران آن بزرگوار است و این امامزاده در شهرستان کوهسار واقع شده است.

وی درخصوص قابلیت‌های زیرساختی امامزاده عبدالله و صالح برای تبدیل‌ شدن به قطب گردشگری، افزود: این امامزاده پیش از این محلی برای اسکان زائران و گردشگران نداشت، اما در حال حاضر این مکان ساخته شده شرایط راحت‌تر شده است و زائران و مسافران می‌توانند شب برای استراحت در امامزاده بمانند.

حشمی‌پور توضیح داد: خوشبختانه مردم منطقه در زمینه کارهای فرهنگی امامزاده استقبال خوبی دارند و همواره مراسم‌ و نمازهای جماعت با جمعیت خوبی برگزار می‌شود، به‌عنوان مثال برای شب‌های قدر و احیا حدود دو هزار نفر جمعیت بدون اطلاع‌رسانی در امامزاده حضور پیدا کردند و آمار شام و افطاری این امامزاده بالای پنج هزار نفر است.

وی ادامه داد: قرارگرفتن امامزاده عبدالله و صالح بر روی ارتفاع موجب شده به شهر اشراف داشته و از نظر آب‌وهوایی در شرایط مطلوبی باشد و مردم بتوانند علاوه بر زیارت در این مکان به تفریح نیز بپردازند.

مدیر امامزاده عبدالله و صالح کوهسار تصریح کرد: در فضای بیرونی امامزاده آلاچیق و استراحتگاه‌هایی برای زائران و گردشگران ساخته شده تا مکانی برای استراحت و تفریح داشته باشند و در همین راستا بسیاری از خانواده‌ها آخر هفته به این محل می‌آیند و شب را نیز همین جا استراحت می‌کنند؛ با این تفاسیر می‌توان گفت که امامزاده عبدالله و صالح قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود تأکیدات بسیار بر تبدیل‌ شدن بقاع متبرکه به قطب گردشگری تاکنون این ظرفیت مغفول مانده است، افزود: همه این موارد به کمبودهای مالی و بودجه دولتی مربوط می‌شود، زیرا بودجه‌ای که از سوی اداره اوقاف برای امامزاده در نظر گرفته شده پاسخگوی خرج‌ها و نیازهای آن نیست و امامزاده از طریق امور فرهنگی و فعالیت‌های مختلف مخارج خود را برای ساخت ضریح و سرویس‌های بهداشتی و... تأمین کرده است.

این مسئول درخصوص راهکارهای رونق گردشگری برای امامزاده‌ها، بیان کرد: اول از همه باید مکانی برای اسکان و استراحت تحت عنوان زائرسرا برای زائران و گردشگران در کنار بقاع متبرکه وجود داشته باشد یقینا به دنبال آن استقبال مردم نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha