لزوم حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی
کد خبر: 4069654
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

لزوم حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خرسان رضوی بر لزوم دقت مسئولان در حفظ حقوق بیت‌المال مرتبط با اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد.

حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی مورد تاکید استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، در هفتاد‌و‌هفتمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی، با تقدیر از اقدامات گسترده انجام شده در راستای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، اظهار کرد: خوشبختانه امروز در تمامی استان شاهد وجود شوراهای حفظ حقوق بیت‌المال هستیم و اقدامات ارزشمندی نیز در این راستا به انجام رسیده است، اما کار جهادی و تلاش مضاعف در راستای دفاع از حقوق عامه باید بصورت جدی و مستمر استمرار پیدا نماید.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در قالب این شورا، اظهار کرد: فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه اکیپ گشت مشترک شورا با حضور دستگاه‌ها و نهادهای متولی در سال 1400 به انجام رسیده و بر این اساس خراسان رضوی در زمینه رشد برخورد با تخلفات حائز رتبه برتر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی به‌ویژه در دوران تحول، بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که مورد تأکید ریاست معزز قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور قرار دارد، دفاع از حقوق عامه است و براین اساس اقدامات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی را می‌توان در این راستا ارزیابی نمود.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان با تأکید بر لزوم رویه سازی و یکسان‌سازی عملکردها در زمینه برخورد با تخلفات این حوزه، اظهار کرد: در این راستا بخشنامه‌های مختلفی با این هدف صادر شده تا زمینه‌های مواجهه و برخورد هماهنگ با موضوع مفاسد حوزه اراضی، معادن، منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع فراهم آید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی یکی از اهداف اقدامات در دست اجرا را حمایت از بخش کشاورزی دانست و افزود: در شرایط کنونی باید توجه ویژه‌ای به امنیت غذایی داشته باشیم و در این زمینه تمامی دستگاه‌ها باید به وظایف و تکالیف قانونی خود به درستی عمل نمایند.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی، لایروبی و بازگشایی رودخانه‌های استان خراسان رضوی را از اقدامات دیگر این شورا بیان کرد و افزود: در این راستا 100 کیلومتر مربع از رودخانه‌ها و مسیل‌ها لایروبی و بیش از 128 هکتار بستر رودخانه‌ها بازگشایی شده‌اند و در همین زمینه برای بیش از 1000 کیلومتر مربع از مسیل‌ها مطالعات لازم به انجام رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به فعالیت کمیته صیانت از حریم کلان شهر مشهد، گفت: در این قالب نیز اقدامات بسیار خوبی از جمله در زمینه شناسایی و انسداد چاه‌های غیرمجاز و پیشگیری از تغییر کاربری در سال 1400 به انجام رسیده است.

در این جلسه همچنین ترکی معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور ضمن تقدیر از اقدامات دادستان مرکز استان و شورای حفظ حقوق بیت‌المال خراسان رضوی ضمن تشریح سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه لزوم دفاع از حقوق عامه، بر پیشگیری از وقوع تصرفات جدید و از بین بردن بسترهای فسادزا در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید و خواستار استمرار اقدامات مؤثر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در زمینه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و اعاده به وضع سابق تصرفات غیرقانونی شد.

انتهای پیام
captcha