پیش‌بینی ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار زائر پیاده در مشهد
کد خبر: 4072696
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

پیش‌بینی ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار زائر پیاده در مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) با اشاره به اینکه امکان حضور بیش از نیم میلیون زائر پیاده در دهه پایانی صفر وجود دارد گفت: ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار زائر پیاده توسط جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده پیش‌بینی شده است.

 زائر پیاده حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص کاروان‌های پیاده ماه صفر بیان کرد: با توجه به همه‌گیری کرونا طی دو سال اخیر و محرومیت حضور کاروان‌های پیاده در راهپیمایی دهه آخر صفر از ابتدای سال جاری و با فروکش شدن کرونا در مناسبات مذهبی شاهد حضور کاروان‌های زائران پیاده بودیم.

وی افزود: در دهه کرامت بیش از 10 هزار زائر پیاده در قالب 134 کاروان از ایران و چهار کاروان از عراق، در روز زیارتی امام رضا(ع)، 1056 زائر پیاده و در روز شهادت امام جواد(ع) 800 زائر پیاده از کشور عراق به مشهد مشرف شدند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: همچنین در دهه ولایت 2185 زائر پیاده برای عرض ارادت به ساحت امام رضا(ع) به مشهد مشرف شدند.

رضایی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در دهه پایانی ماه صفر میزبان بیش از نیم میلیون زائر پیاده در مشهد باشیم و بر همین اساس به منظور افزایش خدمات، ایستگاه‌های صلواتی بین راهی در دستور کار جمعیت خدمت‌گزاران قرار گرفته است.

وی در خصوص اسکان زائران پیاده بیان کرد: کاروان‌های پیاده که در ایام دهه پایانی صفر به مشهد مشرف می‌شوند دو دسته هستند؛ یک دسته که همراه با هیئت مذهبی بوده و امکانات اسکان و پذیرایی دارند و یک دسته که شرایط اسکان و پذیرایی ندارند و از خدمات جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده استفاده می‌کنند.

رضایی اظهار کرد: ظرفیت اسکان جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده در مشهد حدود 100 هزار نفر است، ضمن اینکه با تمهیداتی که انجام شده و اعلام آمادگی خیرین از هشت استان کشور،  ظرفیت پذیرایی و مراکز اسکان شبانه در ایستگاه‌های بین راهی افزایش خواهد یافت.

تأمین آب، برق و سوخت؛ مشکل ارائه خدمات به زائران پیاده

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: از ستاد خدمات سفر استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمالی، درخواست داریم در جهت تأمین آب شرب و غير شرب، برق، سوخت ایستگاه‌های صلواتی بین راهی، امداد جاده‌ای و نظارت بهداشتی همانند گذشته مساعدت لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: به همه مدیران ایستگاه‌های صلواتی در 6 محور ورودی به مشهد و دو محور فرعی تأکید شده است که خدمات خود را با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha