تمامی امامزاده‌های اردبیل میزبان عزاداران حسینی هستند
کد خبر: 4072739
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

تمامی امامزاده‌های اردبیل میزبان عزاداران حسینی هستند

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تمامی امامزاده‌های اردبیل در ماه محرم میزبان عزاداران بوده و ویژه برنامه‌های این ماه در این اماکن برگزار می‌شود.

مهدی ستوده مدیرکل اوقاف اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، یکم مردادماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: عزاداری در اردبیل به صورت نمادین از روز شهادت مسلم‌بن عقیل شروع شده و اردبیلی‌ها میزبان ماه محرم و صفر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه همچون سال‌های گذشته برنامه‌های سنتی ویژه محرم در محلات مختلف اردبیل برگزار خواهد شد، تصریح کرد: محلات ۱۳ گانه نیز در ایام محرم با عزاداری با اخلاص خود در مکان‌های تعیین شده، در سوگ سید و سالار شهیدان شرکت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه این برنامه‌ها به صورت زنده از مرکز افق پخش خواهد شد، گفت: علاوه بر برنامه‌های عزاداری، همه روزه برنامه‌های فرهنگی و قرآن در شب عاشورا نیز در این شبکه پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام ستوده با بیان اینکه در ۲ سال اخیر و با شیوع کرونا برگزاری برنامه‌های ماه محرم به شکل ویژه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: امسال شاهد برگزاری مراسم‌های روضه‌خوانی در ایام محرم و استقبال از دسته‌جات و زائران خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه‌های نشاط معنوی و اوقات فراغت تابستان در بقاع و امامزاده‌ها و با حضور روحانیون در حال اجرا است که ارائه مشاوره خانواده برای جوانان، پاسخگویی به مسائل شرعی و تبیین احکام در ایام محرم نیز جریان خواهد داشت.

ستوده از برگزاری سوگواره عاشورایی در ماه محرم‌الحرام و صفر در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: این برنامه‌ها در تمامی امامزادگان اردبیل با برنامه‌ریزی منسجم و مدون اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: تمام امامزادگان در مرکز و شهرستان‌ها میزبان عزاداران و تعزیه امام حسین(ع) به عنوان قطب فرهنگی آماده میزبانی از عزاداران حسینی هستند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: در امامزاده سید صدرالدین، امامزاده صالح، امامزاده سید عبدالعزیز نیار، امامزاده میرزاده خانم و امامزاده حلیمه خاتون میرصالح شاهد حضور دسته‌جات عزاداری و هیئت‌های عاشورایی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha