برگزاری اجتماع عاشورایی فرهنگیان در اردبیل
کد خبر: 4073727
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

برگزاری اجتماع عاشورایی فرهنگیان در اردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری اجتماع عاشورایی فرهنگیان استان به همراه خانواده‌ها در مصلی اردبیل خبر داد.

شورای قرآن و عترتبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، پنجم مردادماه، در شورای قرآن، عترت و نماز استان، با بیان اینکه برپایی مجالس عزاداری ایام ماه محرم نشانه عمق ایمان و اعتقاد به ابا عبدالله الحسین(ع) است، اظهار کرد: اجتماع عاشورایی فرهنگیان ساعت 11 روز شنبه مصادف با اولین روز ماه محرم در مصلی اردبیل برگزار خواهد شد.

خلیلی‌موسوی خاطر نشان کرد: واقعه جانسوز کربلا، نقطه عطفی در تاریخ بشریت و مدار تأثیرگذاری و الهام بخشی به همه انسانهای آزاده و بیدار جهان شد.

وی در ادامه به برگزاری دهمین سوگواره «احلی من العسل» نیز اشاره کرد و گفت: این سوگواره با هدف برجسته کردن اهداف معنوی مانند اخلاص، ایثار و شجاعت هر ساله در روز ششم ماه محرم برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل را الگو قرار دادن حضرت قاسم بن الحسن(ع) برای نسل نوجوان عنوان کرد و گفت: این برنامه فرهنگی با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین و با عنایت به توصیه های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت و شجاعت برگزار شد.

گفتنی است؛ اعضای شورای قرآن، نماز و عترت در مورد سه برنامه عزاداری، اجتماع فرهنگیان روز اول محرم ، احلی من العسل روز ششم محرم و دستجات عزاداری دانش آموزان روز هشتم محرم بحث و گفتگو کردند.

انتهای پیام
captcha