زائران اربعین قبل از سفر گذرنامه خود را مهر بزنند
کد خبر: 4079735
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

زائران اربعین قبل از سفر گذرنامه خود را مهر بزنند

وزیر کشور با اعلام این خبر که مهر زدن گذرنامه در مرز امکان‌پذیر نیست، گفت: افرادی که گذرنامه‌های آن‌ها اعتبار ندارد، باید قبل از سفر گذرنامه خود را مهر کنند.

زائران اربعین قبل از سفر گذرنامه خود را مهر بزنند

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست ستاد مرکزی اربعین، 30 مردادماه با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور و اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور پس از پایان این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به محور نشست امروز ستاد مرکزی اربعین، گفت: امروز، پیرامون مباحث کمیته فرهنگی صحبت شد و فعالان فرهنگی کشور برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایران و عراق را تشریح کردند.

وی در خصوص محور برنامه‌های فرهنگی اربعین 1401، گفت: برنامه‌ها در حوزه‌ گفت‌وگوهای علمی، تهیه کتاب، مقالات، پیش‌بینی مراسم‌ها، همایش‌ها و فراهم کردن فعالیت‌های تبلیغاتی است که کارهای ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

وحیدی اظهار امیدواری کرد با کمک فعالان فرهنگی، بخشی از ظرفیت‌های واقعه بزرگ اربعین به نمایش در بیاید و زوار ایرانی و دیگر زائرانی که از ایران عبور می‌کنند، بتوانند از خدمات فرهنگی استفاده کنند.

وی در خصوص صدور و تمدید گذرنامه زائران اربعین اعلام کرد: در خصوص صدور برگه تردد موقت یا گذرنامه اختصاصی برای ورود به کشور عراق با طرف عراقی مشغول مذاکره‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. مهر زدن گذرنامه در مرز شدنی نیست و افرادی که گذرنامه‌های آن‌ها اعتبار ندارد باید قبل از سفر گذرنامه خود را مهر کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین مه‌پاش‌ها برای مسیر در نظر گرفته شده و ایجاد اتاق‌های خنک برای کسانی که گرمازده می‌شوند نیز در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha