امکان صدور گذرنامه موقت اربعین در کرمان فراهم شد
کد خبر: 4083985
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

امکان صدور گذرنامه موقت اربعین در کرمان فراهم شد

استاندار کرمان گفت: برای تسریع در صدور گذرنامه و رفع مشکل زائران اربعین، صدور گذرنامه موقت در استان کرمان انجام خواهد شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۱۶ شهریور‌ماه در ستاد استانی اربعین با اشاره به همکاری و کمک معادن استان در جریان پیاده‌روی اربعین، در خصوص مشکل تامین ارز زائران اربعین گفت: امکان تهیه ارز وجود دارد، اما با توجه به اینکه زائران دینار درخواست دارند و حجم جابه‌جایی دینار در اقتصاد ما زیاد نیست بنابراین در صرافی‌ها دینار به اندازه کافی وجود ندارد.

وی با اشاره به نرخ جدید بلیط اتوبوس گفت: از شب گذشته نرخ جدید تعیین شده و قیمت بلیط وی‌آی‌پی ۸۷۵ هزار تومان و بلیط اتوبوس معمولی ۴۴ نفره ۵۹۷ هزار تومان است. قیمت‌های خارج از عرضه در تصمیم گیری ما نیست و سیستم نظارتی حمل و نقل و سامانه 141 برای گزارش‌های تخلفات فعال است.

استاندار کرمان ضمن گلایه از عدم همکاری شرکت‌های هواپیمایی در مورد پروازهای اربعین، گفت: در حال حاضر هواپیما مشکل عامه مردم نیست بلکه مشکل عامه مردم و زائران اربعین، اتوبوس و خدمات آن‌ها است که باید از سوی حمل و نقل پیگیری شود تا مشکلات را رفع کنند.

فداکار تصریح کرد: برای تسریع در صدور گذرنامه و رفع مشکل زائران، صدور گذرنامه موقت در استان کرمان انجام و مکانی برای آن تعیین می‌شود.

رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی حمل و نقل و جلسات هماهنگی گفت: وضعیت استان کرمان در حوزه حمل و نقل از سایر نقاط کشور بهتر است و ابتکار استان کرمان در فروش بلیط برگشت، بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام
captcha