قرآن و سنت نبوی از عوامل وحدت‌آفرین در میان مسلمانان است
کد خبر: 4091394
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
عضو کمیته سیاسی حماس:

قرآن و سنت نبوی از عوامل وحدت‌آفرین در میان مسلمانان است

صلاح البردویل، عضو جنبش اسلامی فلسطین(حماس) تصریح کرد: تمسک به قرآن کریم و سیره نبوی از مهم‌ترین عوامل وحدت‌آفرین بوده و تمدن اسلامی یک تمدن ارزشمند با تعالیم والای دینی است.

صلاح البردویل، عضو کمیته سیاسی حماس

به گزارش خبرنگار ایکنا، صلاح البردویل، عضو کمیته سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز، ۲۰ مهرماه طی سخنانی در سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران در تهران ضمن بیان این مطلب گفت: ما امتی هستیم که از همه مستلزمات پیروزی در بخش‌های انسانی، تمدنی، فکری و اخلاقی برخورداریم لذا نباید اجازه دهیم نیروهای شرارت سلطه خود را بر ما توسعه دهند.

وی افزود: ما باید با آگاهی و فکر صحیح، قوی و واحد شویم. نباید از سنت و میراث نبوی غافل شویم، مقاومت، عزت نفس، فلسطین و قدس ما را گرد هم آورده و نماد وحدت ماست.

صلاح البردویل گفت: امروز تمام مقدسات فلسطین در برابر چشمان مسلمانان با تجاوزهای دشمن صهیونیستی مواجه بوده و این در شرایطی است که ملت فلسطین به مقاومت ایمان دارد.

عضو کمیته سیاسی جنبش حماس با بیان این که اختلافات مذهبی، بخش کوچکی از مشکلات امروز ما را تشکیل می‌دهند که با گفتمان قابل حل هستند، اظهار کرد: حاکمانی که در برابر استکبار سر فرود آورده‌اند، دارای ضعف بوده و به ملت‌های خود اعتماد ندارند.

صلاح البردویل، تمسک به قرآن کریم و سیره نبوی را از مهم‌ترین عوامل وحدت‌آفرین نامید و تصریح کرد: تمدن اسلامی یک تمدن واقعی است.

وی گفت: ما امروز حالتی از تفرقه و جدایی را در میان امت اسلام شاهد هستیم در حالی که امت از نظر اخلاقی، فکری و تاریخی باید قوی شود تا نیروهای سلطه نتوانند بر آن ها مسلط شوند.

البردویل در پایان گفت: علمای مسلمان باید با وحدت و یکپارچگی هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم کنند و باید بدانیم اسلام و ارش‌های والایی داریم و الگوهایی داریم که باید برای احیای تمدن اسلامی آنان را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha