صدور حکم 12 سال حبس برای قاری مشهور عربستانی
کد خبر: 4091760
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

صدور حکم 12 سال حبس برای قاری مشهور عربستانی

حساب کاربری بازداشتی‌های عقیده اعلام کرد که یک دادگاه عربستان سعودی عبدالله بصفر قاری مشهور عربستانی و از فعالان سیاسی این کشور را به 12 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش ایکنا، حساب کاربری بازداشتی‌های عقیده در توئیتر اعلام کرد: دادگاه کیفری تخصصی مربوط به پرونده‌های تروریسم، عبدالله بصفر را به دنبال اینکه 8 سال پیش امام جماعت نمازگزاران در مسجد ایاصوفیه در استانبول ترکیه را پذیرفته بود، به 12 سال زندان محکوم کرد.

این حساب کاربری به جزئیاتی از اتهام‌های وارده بر بصفر که در خصوص آن محکوم شده اشاره‌ای نکرده است.

مقامات سعودی در ماه اوت 2020 در بحبوحه بازداشت مخالفان سیاسی در این کشور، عبدالله بصفر، قاری قرآن مشهور را که استاد رشته شریعت و پژوهش‌های اسلامی دانشگاه ملک عبدالعزیز در جده و دبیر کل سابق اتحادیه جهانی قرآن و سنت است به همراه چند استاد دانشگاه دیگر بازداشت کردند.

حساب کاربری که مربوط به امور بازداشت‌شدگان سیاسی در عربستان سعودی است، همان زمان از بازداشت عامر المهلهل، قاری مشهور این کشور هم به دلیل مدیریت شبکه‌های اجتماعی متعلق به عبدالله بصفر خبر داده بود.

حکم صادره علیه عبدالله بصفر همزمان است با احکام سنگینی که قوه قضاییه عربستان برای ده‌ها تن از بازداشت‌شدگان از جمله مدافعان و فعالان این کشور صادر کرده است.

از زمان به به قدرت رسیدن «محمد بن سلمان» که پس از کودتا علیه پسر عمویش، محمد بن نایف در تابستان ۲۰۱۷ میلادی رخ داد، مقامات سعودی صدها نفر از شخصیت‌های مذهبی، رسانه‌ای، دانشگاهی و کاربران فضای مجازی را به دلایل مرتبط با آزادی بیان دستگیر و راهی زندان کرده‌اند.

این بازداشت‌ها بدون حکم قضایی یا حکم بازداشت و به روشی مشابه آدم‌ربایی انجام می‌شود و زندانی از امکان ارتباط با خانواده خود یا تعیین وکیل برای پیگیری پرونده خود محروم است.

تعداد زیادی از مبلغان، اندیشمندان، نویسندگان و فعالان عربستان در زندان‌های رژیم آل سعود به سر می‌برند.

انتهای پیام
captcha