صدور احکام جدید حبس و اعدام عربستان برای زندانیان عقیده محکوم شد
کد خبر: 4095869
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

صدور احکام جدید حبس و اعدام عربستان برای زندانیان عقیده محکوم شد

انجمن مخالفان(معارضان) در شبه جزیره عربستان با محکوم کردن صدور احکام اعدام جدید علیه مخالفان و زندانیان عقیده در این کشور تأکید کرد: آل سعود نمی‌تواند چهره پلید ناشی از سرکوبگری‌های خونبار در کشورش را با برنامه‌های تفریح و سرگرمی بزک کند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، انجمن مخالفان در شبه جزیره عربستان امروز دوشنبه، 9 آبان بیانیه‌ای را درباره  اقدام رژیم آل سعود در صدور احکام اعدام جدید و دو برابر شدن احکام زندان علیه زندانیان عقیده در عربستان سعودی منتشر کرد.

این انجمن تصریح کرد: احکام  صادره علیه مخالفان به صورت غیر قانونی و بدون سند صادر شده و کاملاً مردود است.

انجمن مخالفان در شبه جزیره عربستان گفت: از کشورهای حامی رژیم سعودی می‌خواهیم که سکوت مشکوک خود را در قبال صدور این احکام ظالمانه بشکنند.

این انجمن افزود: سرکوب اعمال شده تنها منجر به مخالفت بیشتر مردم با سیاست‌های بن سلمان و نفرت از حکومت ناعادلانه او می‌شود.

انجمن مخالفان در شبه جزیره عربستان با بیان اینکه نهضت مردم عربستان سعودی همواره به سوی رهایی پیش می‌رود، گفت: این امر در افزایش تعداد مخالفان رژیم سعودی در خارج از کشور که اهل مناطق، فرقه‌ها و جهت‌گیری‌های مختلف عربستانی هستند، نمود پیدا می‌کند.

این انجمن افزود: سرگرم کردن مردم عربستان سعودی و فریب افکار جهانی با پروژه‌های خیالی دور از دغدغه و نیاز مردم است. برنامه‌های تفریح ​​و سرگرمی و غوطه‌ور شدن مردم در فرهنگ مصرف، همه اینها زشتی و پلیدی چهره نظام سعودی را زیبا نخواهد کرد و دست او را که به خون بی‌گناهان آغشته است، نخواهد شست، زيرا حق هميشه پيروز است حتی اگر شب به درازا کشد و خداوند بهترين قاضی و عادل‌ترین عادلان است.

رژیم آل سعود همچنان به سرکوب‌گری خود علیه علما، مبلغان، فعالان و منتقدان ادامه می‌دهد.

حساب کاربری بازداشتی‌های عقیده در مهر ماه گذشته اعلام کرد که یک دادگاه عربستان سعودی عبدالله بصفر، قاری مشهور عربستانی و از فعالان سیاسی این کشور را به ۱۲ سال حبس محکوم کرد.

دادگاه کیفری تخصصی عربستان سعودی چند روز پیش هم برای شیخ مجتبی النمر، روحانی شیعه سعودی حکم 12 سال حبس صادر کرد.

شیخ مجتبی النمر ژوئن 2021 بازداشت شده است. تعداد روحانیون و شخصیت‌های شیعه عربستان که هم اکنون در زندان به سر می‌برند به 20 نفر رسیده است.

رژیم سعودی همچنین در مهر ماه گذشته یک زن پزشک تونسی را به جرم تأییدِ (لایک) فیلمی از طرفداران جنبش حزب‌الله لبنان در توئیتر به 15سال حبس محکوم کرد.

عربستان سعودی ۸۱ نفر را به دلیل آن‌چه داشتن افکار و عقاید انحرافی و ارتباط با گروه‌های تروریستی و ضد سعودی خوانده شده، اسفند ماه گذشته اعدام کرد.

انتهای پیام
captcha