جشنواره اقوام تمرینی برای با هم بودن است
کد خبر: 4092177
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
قشقایی:

جشنواره اقوام تمرینی برای با هم بودن است

کاظمی قشقایی معتقد است شناخت اصل و ریشه هر قومی می‌تواند در زندگی و جامعه بسیار تأثیرگذار باشد و با برگزاری جشنواره‌ اقوام در کنار هم بودن را تمرین می‌کنیم.

جشنواره اقوام تمرینی برای با هم بودن استکاظمی قشقایی، مسئول بخش هنری گروه‌های اقوام ایرانی و نمایش آداب و رسوم و دکور و چیدمان چادرهای عشایر جشنواره اقوام در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با این جشنواره بیان کرد: در جشنواره ایران عزیز 12 گروه هنری از استان‌های مختلف کشور(استان‌های لرستان، کردستان، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، عرب‌ها، قشقایی‌ها و...) با اجرای حرکات آیینی در چند نوبت میزبان شهروندان است و در مجموع هشت چادر عشایری در این جشنواره برپا شده است و شهروندان می‌توانند از نزدیک با زندگی عشایری آشنا شوند.

وی در خصوص لزوم برپایی جشنواره اقوام گفت: یکی از مسائل بسیار مهم این است که مردم با آداب و رسوم و سنت‌های شهرهای کشور آشنا شوند و مقوله دوم نیز اتحاد و همبستگی بین قوم‌هاست. در سراسر کشور ایران قومیت‌های مختلف در کنار هم به راحتی می‌توانند زندگی کنند و آیین و مراسم خودشان را به نمایش بگذارند. شناخت اصل  و ریشه هر قومی می‌تواند در زندگی و جامعه بسیار تأثیرگذار باشد. با برگزاری جشنواره‌ اقوام در کنار هم بودن را تمرین می‌کنیم. مردم بسیار مشتاق هستند و از برنامه‌های این چنینی بسیار استقبال می‌کنند. امروزه در تمام موقعیت‌ها لازم است که مشابه این جشنواره برگزار شود.

قشقایی اضافه کرد: بنده 20 سال است که در حوزه  اقوام در بخش داخلی و بین‌المللی فعالیت می‌کنم و برنامه‌ریزی این جشنواره‌ها را از قبل بسیار در افزایش کیفیت برنامه‌ها مؤثر می‌دانم. باید در برنامه‌ریزی بیشتر همت کنیم زیرا کارکرد حوزه اقوام بسیار زیاد و متنوع  است و این فرصت اگر فراهم شود تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی در پایان اظهار کرد: فرهنگ ایران بسیار غنی است و به خاطر این قدمت زیاد است که ما شاهد قوم‌ها و طوایف مختلف هستیم. آثاری که از این اقوام به جا مانده بسیار ارزشمند است. هرکدام از ما می‌توانیم سفیران خوبی برای معرفی فرهنگ ایرانی باشیم و اگر ما بتوانیم فرهنگمان را به خوبی نشان دهیم میلیون‌ها انسان در جهان با این فرهنگ آشنا خواهند شد.

انتهای پیام
captcha