تمرکز رسانه‌ها بر جهاد تبیین امری ضروری است
کد خبر: 4094400
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

تمرکز رسانه‌ها بر جهاد تبیین امری ضروری است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تأکيد بر اینکه باید جهاد تبیین را جدی بگیریم گفت: همه از این موضوع غفلت کرده‌ایم و ضرورت دارد به‌ویژه رسانه‌ها بر جهاد تبیین توجه ویژه‌ای داشته باشند.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی امروز، ۳ آبان‌‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اتفاقات اخیر کشور، رویکرد رسانه‌های بیگانه در انتشار اخبار جعلی و اهمیت جهاد تبیین، گفت: در ابتدای انقلاب امکانات محدودی در کشور وجود داشت اما امروز در حوزه علم و فناوری و حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌های بسیاری رسیده‌ایم و رسالت رسانه‌ها این است که بخشی از برنامه خود را بر جهاد تبیین قرار دهند.

وی با تأکيد بر اینکه باید جهاد تبیین را جدی بگیریم، گفت: همه از این موضوع غفلت کرده‌ایم و ضرورت دارد به‌ویژه رسانه‌ها بر موضوع جهاد تبیین توجه ویژه‌ای داشته باشند.

زاهدی در ادامه به مسائل مختلف استان پرداخت و با بیان اینکه با وجود اختلاف سلیقه‌ها بین نمایندگان استان همه برای رفع مشکلات استان اتفاق نظر داریم، گفت: آب، قانون معادن و موضوع اتباع بیگانه از جمله مواردی است که در حال پیگیری آن هستیم و تلاش زیادی برای حل مشکلات به‌ویژه اتباع در سطح کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس بحث مهاجرت نخبگان را نیز مورد توجه قرار داد و ایجاد شرایط و جاذبه برای نخبگان در کشور و همچنین افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها برای پذیرش در بعضی رشته‌ها از جمله پزشکی را ضروری دانست.

گفتمان‌سازی مهدویت در راستای جهاد تبیین است

وی در ادامه به عملکرد فراکسیون مهدویت مجلس نیز اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری یک حرکت جمعی در مورد موضوع مهدویت در کشور ضرورت داشت زیرا بخش بزرگی از جریان مهدویت به دوران غیبت مربوط است که ما در این دوران قرار داریم و گفتمان‌سازی مهدویت بخشی از جهادتبیین است که باید بر روی آن کار شود.

رئیس فراکسیون مهدویت مجلس بیان کرد: جریان مهدویت و عدالت‌خواهی باید در تمام شئون زندگی، حکومت‌داری، قانون‌گذاری، بهداشت و ... ساری و جاری شود؛ به همین دلیل فراکسیون مهدویت مجلس راه‌اندازی شد که جریانات خوب و اثرگذاری نیز در سراسر کشور شکل گرفته که در چهار سال آینده شاهد حرکت در حوزه مهدویت خواهیم بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سیاست‌گذاری در حوزه مهدویت و برنامه‌ریزی در این مورد شکل گرفته، افزود: یکی از دلایلی که در استان شاهد برگزاری برنامه‌های اثرگذار در حوزه مهدویت نیستیم این است که ردیف بودجه‌ای برای این اقدام وجود نداشته اما در سازمان برنامه و بودجه، ردیف بودجه‌ای برای ترویج مهدویت در نظر گرفته شده است که نوید بخش آینده‌ای خوب در این زمینه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به موضوعات بانوان نیز اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین در حوزه بانوان ضروری است و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در امور مربوط به بانوان هستیم و از بانوان حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه به عدم سیاستگذاری صحیح به صورت عام در حوزه عدالت اجتماعی و به صورت خاص در استان کرمان اشاره کرد و افزود: استان کرمان بی‌شک بالا‌ترین و مهم‌ترین معادن مس و سنگ آهن را دارد اما در زمینه اشتغال‌زایی کوتاهی انجام شده است.

زاهدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص دخالت بعضی از نمایندگان در عزل و نصب‌های استان، گفت: باید رفاقت بازی را کنار گذاشت و منافع استان را مورد توجه قرار داد تا افراد متخصص به‌کار گرفته شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نظام انتخاباتی در انتخابات شوراهای شهر، مجلس و ریاست جمهوری باید تغییر کند، افزود: باید به احزاب بها داده شود تا در انتخابات ورود کنند زیرا احزاب کادر سازی کرده بهترین‌ها را روی کار می‌آورند و تا زمانی که به احزاب بها ندهیم وضعیت همین‌گونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید صف مطالبه‌گران از کسانی که به دنبال براندازی نظام هستند جدا شود، گفت: در دوران کرونا و دو سال اخیر نظام آموزش و پرورش ضربه محکمی خورد و در زمینه آموزش مجازی تک بُعدی عمل کردیم و نتوانستیم بر روی تربیت دانش‌آموزان کار کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت معلمان مدارس غیردولتی گفت: این معلمان مشکلات زیادی دارند و طرح مطالبه‌گری، برنامه‌ریزی و قانون‌نویسی درباره احقاق حقوق معلمان مدارس غیردولتی آماده شده است که منتظریم بر اساس اولویت هیئت رئیسه مجلس در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha