فعالیت ۱۰ هزار نیروی پرستاری در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4101911
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

فعالیت ۱۰ هزار نیروی پرستاری در آذربایجان‌شرقی

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه نزدیک ۱۰ هزار نفر کادر پرستاری در بخش‌های داخلی، عمومی، اتاق عمل، بیهوشی و... در مجموعه‌های دولتی و خصوصی در سطح استان آذربایجان‌شرقی به مردم عزیزمان خدمت ارائه می‌کنند.

یوسف اشرفی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یوسف اشرفی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز، دوم آذرماه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نزدیک  ۱۰ هزار نفر کادر پرستاری در بخش‌های داخلی، عمومی، اتاق عمل، بیهوشی و... در مجموعه‌های دولتی و خصوصی در سطح استان آذربایجان‌شرقی به مردم عزیزمان خدمت ارائه می‌کنند، گفت: از این تعداد ۲۷ درصد را مردان  و ۷۳درصد را بانوان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: ۴۷ درصد همکاران رسمی پیمانی و ۵۳ درصد آنها طرحی شرکتی یا با قراردادهای مختلف با دانشگاه همکاری می‌کنند که به مجوزهای استخدامی نیروهای پایدار نیاز بیشتری داریم که حدوداً ۳۸ درصد کادر زیر پنج سال خدمت و ۳۰ درصد ۱۱ الی ۲۰ هستند که ۷۰ درصد را نیروهای جوان تشکیل می‌دهد.

وی افزود: جامعه پرستاری آذربایجان شرقی ۷۴ درصد کادر کارشناس و ۴ درصد ارشد یا دکترا هستند که ۵۸ درصد آنها پرستار و ۶ درصد کادر اتاق عمل، ۶.۵ درصد هوشبری و ۱۵ درصد کمک پرستار هستند.

اشرفی خاطرنشان کرد: ضریب پرستار به تخت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز طبق آخرین آمار ۰.۹ است در حالی که آمار کشوری ۱.۸ است یعنی با نصف آمار کشوری فعالیت می‌کنیم که باعث می‌شود اضافه کار آنها بیشتر شود با این شرایط در میانه‌های جدول آن آمار هستیم اما بالاترین آمار کشوری هم ۱.۱ است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: حدود 5 هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نیروهای اتاق عمل، پرستار، کمک پرستار و بیهوشی با جان و دل خدمت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در واکسیناسیون ویروس کرونا که مشکل داشتیم، پرستاران به حول و قوه الهی با تلاش دولت، با جان و دل کار کرده و با اتحاد و همدلی دردی از آمال جامعه را کم کردند.

اشرفی، در رابطه با تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز افزود: سازمان‌های بیمه‌گر قراراست مبلغی را به استان ما پرداخت کنند که اوایل هفته‌ی آینده بابت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha