نگاه بلند و طولانی‌مدت دولت سیزدهم به مسائل جامعه پرستاری
کد خبر: 4103884
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

نگاه بلند و طولانی‌مدت دولت سیزدهم به مسائل جامعه پرستاری

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مسائل و مشکلات جامعه پرستاری، گفت: اجرای کامل تعرفه گذاری خدمات پرستاری و افزایش امنیت شغلی پرستاران در دستور کار دولت است.

استاندارآذربایجان شرقی، روز پرستاربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی، امروز، 10 آذرماه، در مراسم گرامی‌داشت روز پرستار در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مسائل و مشکلات جامعه پرستاری، گفت: در حال حاضر با دو چالش در حوزه پرستاری مواجهیم؛ یکی مسأله کمبود پرستار که این موضوع از طریق جذب پرستاران جدید دنبال می‌شود و مسأله دیگر، تعرفه خدمات پرستاری و امنیت شغلی پرستاران است که بخشی از این مشکل حل شده و حل کامل آن در دستور کار دولت است.

وی اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که روز ولادت بانوی باعظمتی که یک شخصیت بی‌نظیر در تاریخ و یک الگوی تمام‌عیار برای جامعه بشری است، به عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه پرستاران، فرشتگان نجات هستند، اظهار کرد: نقش پرستاران در نظام سلامت، بی‌بدیل است؛ آنها با مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری در کنار پزشکان برای خدمت به بیماران و کاستن از آلام آنان تلاش می‌کنند و روحیه حیات و امید به زندگی در بیماران، در دستان شفابخش پرستاران نهفته است.

خرّم با اشاره به اینکه در دوران سخت کرونا، 70 نفر از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری بودند، افزود: در تاریخ خواهند نوشت در زمانی که در بسیاری از کشورها، بیماران را به حال خود رها کرده بودند، پرستاران و پزشکان ما هفته‌ها و ماه‌ها در بیمارستان‌ها ماندند و با عشق و علاقه به بیماران خدمت کردند.

وی با بیان اینکه این صحنه‌های زیبا و انسان‌دوستانه در تاریخ ثبت خواهد شد، گفت: امروز به همت جامعه پزشکی و پرستاری، یک ایمن‌سازی خوبی در بحث مقابله با کرونا در کشور ایجاد شده و آمار مرگ‌ومیر نزدیک به صفر رسیده است.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: امیدواریم با نگاه بلند و طولانی‌مدتی که دولت به این حوزه دارد بتوانیم بخشی از مشکلات پرستاران را به عنوان وظیفه حل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز، در فضایی صمیمی با پرستاران این بیمارستان دیدار و با اهدای شاخه گل، از زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آنان قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha