تمرکز مؤسسه صراط کوثر(س) بر آموزش قرآن به خردسالان
کد خبر: 4104697
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

تمرکز مؤسسه صراط کوثر(س) بر آموزش قرآن به خردسالان

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) از تمرکز این مؤسسه بر آموزش قرآن به خردسالان با بهره‌گیری از مربیان مجرب و متخصص خبر داد.

آموزش قرآن به کودکان

مهدی اسماعیل‌زاده، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: این مؤسسه از ماه رمضان سال جاری، انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در منطقه زینبیه را کلید زد و طی این مدت با برگزاری چند برنامه مختلف، از جمله مسابقات قرآنی، به ظرفیت‌‎های عمده این منطقه پی بردیم و با همفکری دوستان و کمک شهرداری منطقه 14 که نگاهی ویژه به مباحث فرهنگی و قرآنی دارد، توانستیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم، از جمله برگزاری کلاس‌‎های مستمر قرآنی در رده‌های سنی مختلف ویژه آقایان و بانوان که از تابستان آغاز شد.

وی افزود: از ابتدای مهرماه نیز برگزاری کلاس‌‎های قرآنی ویژه خردسالان 3 تا 6 سال و دوره تربیت مربی قرآنی ویژه مساجد و مجموعه‌های فرهنگی آغاز شده است.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) با بیان اینکه وقتی خردسال وارد فضای قرآنی می‌شود، تأثیر بیشتری بر فضای خانواده نسبت به فعالیت سایر اعضا خواهد داشت، گفت: به همین دلیل، تمرکز بیشتری بر آموزش قرآن به خردسالان صورت گرفت و مربیان نیز در حوزه خردسال، آموزش دیده و دارای تخصص هستند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، برای تشویق خانواده‌ها به‌منظور توجه به فرهنگ قرآنی و متناسب با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، قرار است روز پنجشنبه، 17 آذرماه، مسابقه‌ای با محوریت شهادت آن حضرت و سوره‌‎های کوثر، قدر، کافرون، اخلاص، ناس و فلق برای خردسالان برگزار شود.

اسماعیل‌زاده اضافه کرد: این مسابقه با حضور خانواده‌ها و کودکان برگزار می‌شود و خردسالان قرآن‌آموز به صورت گروهی و در قالب گروه‌های پنج تا 15 نفره، سوره‌های حفظ شده را قرائت می‌کنند و هدیه و یادبودی هم به آنها تقدیم می‌شود. همچنین مسابقه مفاهیم سوره «یس» نیز 24 آذرماه با محتوای خاصی که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌‎گیرد، ویژه آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سیری از برنامه‌‎های فرهنگی برای منطقه شمال اصفهان تدوین شده است که با کمک ارگان‌های مختلف مثل حرم حضرت زینب(س)، شهرداری منطقه 14 و بسیج برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها از ماه رمضان سال جاری با اجرای مسابقه حفظ آیة‌‎الکرسی که با استقبال بسیار خوب کودکان همراه بود، آغاز شد و نزدیک به 400 کودک در این مسابقه شرکت کردند. در تابستان، برنامه‌ها به‌صورت مفصل‌تر ادامه پیدا کرد و از مهرماه، حالت تخصصی به خود گرفته است که حدود 100 نفر از کودکان، سه روز در هفته با حضور در فرهنگسرای حافظ و با همکاری مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر به‌صورت تخصصی درباره موضوعات قرآنی فعالیت می‌کنند. در این جلسات، برنامه‌های شاد و متنوع شامل شعر، ورزش و بازی با نگاه قرآنی اجرا می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک و در ادامه این برنامه‌ها، اتفاقات خوب بیشتری رقم بخورد.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) با بیان اینکه منطقه زینبیه از چند نظر با سایر مناطق تفاوت دارد، تأکید کرد: یکی از تفاوت‌ها این است که ما مشکل جمعیت نداریم و تمامی کلاس‌ها با ظرفیت کامل و حتی بیش از تکمیل ظرفیت برگزار می‌شود. این نکته مثبت منطقه است و در عین حال، کمک دیگر بخش‌ها را می‌طلبد. ما به‌عنوان فعالان قرآنی در این منطقه، از حامیان قرآن و فعالیت‌های قرآنی انتظار داریم که پای کار آمده و به ترویج مباحث قرآنی کمک کنند، اگرچه تا همین مرحله هم، کار با کمک‌های مردمی پیش رفته، اما جای پیشرفت زیادی در فعالیت‌ها وجود دارد. تنوع و جذابیت کلاس‌ها نیازمند این است که ارگان‌های مختلف به میدان بیایند و با تمام توان فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: آنچه ما را نجات می‌دهد، قرآن است و تمام فتنه‌های آخرالزمان با قرآن دفع می‌شود. این چیزی است که اهل بیت(ع) بارها بر آن تأکید کرده‌اند که در فتنه‌ها به قرآن پناه ببرید و امروز این اتفاق برای ما کاملا مشهود است، زیرا در ناآرامی‌های اخیر که در سطح کشور و شهر اصفهان ایجاد شد، منطقه زینبیه شاهد درگیری و حادثه نبود و این نشان‌دهنده این است که در پناه اهل بیت(ع) بودن، به‌ویژه آستان حضرت زینب(س) و فعالیت گروه‌های مختلف فرهنگی در این منطقه، چقدر اثرگذار بوده است.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha