تحقق 35 درصدی تعهدات صندوق کارآفرینی در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی
کد خبر: 4105771
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

تحقق 35 درصدی تعهدات صندوق کارآفرینی در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی

رئیس صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: 35 درصد از تعهدات صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی در سفر ریاست جمهوری به استان پرداخت شده است.

هادی رضازاده، رئیس صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالیهادی رضازاده، رئیس صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه طی 8 ماهه امسال 162 میلیارد تومان در قالب 932 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است، اظهار کرد: از این مبلغ 125 میلیارد تومان از محل تبصره 18، پنج میلیارد تومان برای نامه‌های سفر ریاست جمهوری به استان و مابقی نیز تفاهم‌نامه‌های استانی با سایر سازمان‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 35 درصد از تعهدات صندوق در سفر ریاست جمهوری به استان پرداخت شده است، افزود: از 17 طرح اقتصادی که قرار بود حمایت کنیم 6 طرح حمایت شده است و بقیه طرح‌ها نیز در حال بررسی است.

رضازاده با تأکید براینکه 35 درصد از تسهیلات پرداخت شده به بانوان و 27 درصد به جوانان اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: بیشترین کسب و کارهای حمایت شده در حوزه صنایع دستی و کشاورزی بوده است. به علت اشباع شدن بانک کشاورزی مقرر شد که 8 طرح در حوزه مرغ‌داری‌ها نیز توسط صندوق حمایت شود که پرداخت تسهیلات به 4 طرح انجام شده است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات طی 8 ماهه امسال سه برابر سه سال گذشته بوده است، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته نیز 38 طرح بوم‌گردی و گردشگری استان از تسهیلات صندوق بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 72 طرح با 50 میلیارد تومان اعتبار نیز در نوبت دریافت تسهیلات هستند، اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی آمادگی دارد که با تمام سازمان‌ها همکاری کند و با تلفیق اعتبارات، تسهیلات 4 درصد به افراد ارائه شود.

رضازاده با بیان اینکه نظارت به طرح‌های دریافت‌ کننده تسهیلات از سمت صندوق و سازمان مربوطه انجام می‌شود، اضافه کرد: تاکنون 2 درصد از تسهیلات ارائه شده انحراف داشته است که در این شرایط کل منابع به همراه جریمه آن بازگشت می‌خورد.

رئیس صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: در نظر داریم بسته‌های تشویقی برای مشتریان خوش حساب خود در نظر بگیریم تا سایر مشتریان نیز به پرداخت به موقع سر رسید‌های خود کوشا باشند.

انتهای پیام
captcha