لایحه بودجه ۴ دی تقدیم مجلس می‌شود
کد خبر: 4108149
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

لایحه بودجه ۴ دی تقدیم مجلس می‌شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس در روز یکشنبه هفته آینده خبر داد.

حجت الاسلام موسوی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره زمان تقدیم لایحه بودجه 1402 به مجلس گفت: به احتمال بسیار زیاد و براساس گفته‌های مقامات دولت محترم، لایحه روز یکشنبه هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جدیت تمام لایحه بودجه 1402 را با توجه به حساسیتی که دارد و با توجه به هم‌زمانی این لایحه با برنامه هفتم مورد بررسی قرار خواهند داد تا ان‌شاءالله قانون بودجه 1402 بهتر از قوانین سال‌های گذشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با باین اینکه قانون بودجه 1402 باید منطبق با واقیعت‌ها و دخل و خرج کشور باشد، گفت: هدف ما این است که قانون بودجه طوری به تصویب برسد که دولت با کسری بودجه مواجه نشود و از سوی دیگر منطبق با خواست و مطالبات رهبر انقلاب باشد.

بودجه یک مرحله‌ای خواهد بود

موسوی با اشاره به اینکه هدف نمایندگان مجلس این است که تمام لایحه بودجه 1402 قبل از سال جدید به تصویب برسد، عنوان کرد: باور ما بر این است که چند مرحله‌ای شدن قانون بودجه به زیان کشور است، لذا چیزی به نام یک دوازدهم یا دو دوازدهم برای قانون بودجه 1402 اتفاق نخواهد افتاد و تمام لایحه امسال به تصویب می‌رسد.

وی در پایان گفت: چند مرحله‌ای شدن بودجه به ناکارآمدی آن منجر خواهد شد و اینکه سبب می‌شود تا و تمام وقت و انرژی مجلس را خواهد گرفت و از سوی دیگر بلاتکلیفی را به وجود خواهد آورد، لذا اجازه نمی‌دهیم بودجه چندمرحله‌ای شود.

انتهای پیام
captcha