عرفان حضرت زهرا(س) به مردم معرفی شود
کد خبر: 4108330
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
آیت‌الله کریمی جهرمی:

عرفان حضرت زهرا(س) به مردم معرفی شود

آیت‌الله کریمی جهرمی در افتتاحیه شانزدهمین سوگواره حدیث غربت در سخنانی تاکید کرد: جوامع بشری که امروز مشتاقانه دنبال عرفان هستند باید به سمت عرفان حضرت زهرا(س)بیایند. عرفان عمیق ایشان در صبر بر بلاها و مصائب است که فرمود خشنود به رضاى الهى و مقدرات خداوند هستم.

کریمی جهرمیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، شانزدهمین سوگواره حدیث غربت با حضور آیت‌الله کریمی جهرمی افتتاح شد. 

آیت‌الله کریمی جهرمی با حضور در کوچه‌های نمادین بنی هاشم، از قسمت‌های مختلف مجموعه سوگواره بازدید كرد و توضیحات کارشناسان مذهبی بخش‌های مختلف این مجموعه را شنید.

استاد درس خارج حوزه علمیه طی بازدید خود در جمع خادمان حضرت زهرا(س) و برپاكنندگان این سوگواره، طیّ سخنان كوتاهی برگزاری این مجموعه را در راستای تعظیم شعائر دینی و اقدامی اثرگذار در اذهان مردم دانست.

آیت‌الله کریمی جهرمی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و خدمتگزاران این سوگواره تصریح کرد: استفاده از هنر در ترسیم وقایع دوران شهادت پیامبر اکرم تا شهادت حضرت زهرا علیهما السلام، اقدام و ابتکاری بسیار با اهمیت و گرانسنگ است.

وی افزود: بیان و توصیف وقایع مهم تاریخ اسلام و رنج‌های حضرت صدیقه طاهره(س) به نحو ملموس و با استفاده از ابزار هنر، سبب ایجاد اتصال و ارتباط آسان‌‎تر و عمیق‌تر مردم به خصوص نسل جوان با وقایع دوران شهادت حضرت زهرا(س) است.

ایشان با اشاره به اهمیت برگزاری چنین برنامه‌هایی در برهه زمانی کنونی تاکید کرد: امروز خانواده‌ها و جامعه نیازمند تعریف صحیح از مکتب اسلام و مکتب فاطمی است و باید در این گونه برنامه‌ها ضمن آشنایی با وقایع، مردم را با مکتب حضرت زهرا(س) آشنا کنیم.

استاد درس خارج حوزه گفت: مکتب حضرت زهرا(س)، مکتب مقابله با  ظلم، دفاع از امام زمان و خدمت به بندگان خدا بود تا روح دینداری را در جان‌های مرده مردمان  بدمد  و بیان این مطالب در خلال بازدید خانواده‌ها قطعا اثرات قابل توجهی در شیوه و نوع زندگی مردم خواهد داشت.

وی با بیان صلوات مخصوص حضرت زهرا(س) و تبیین فرازهایی از آن برای حاضران تصریح کرد: جوامع بشری که امروز مشتاقانه دنبال عرفان هستند باید به سمت عرفان حضرت  زهرا(س) بیایند. عرفان عمیق ایشان در صبر بر بلاها و مصائب است که فرمود خشنود به رضاى الهى و مقدرات خداوند هستم، ظهور عرفانشان در دعا برای همسایه پیش از دعا برای خود و درس‌های دیگر باید به زبان روز به جوامع مختلف منتقل گردد تا راه سعادت مردم هموار شود.

ایشان در پایان بیانات خود گفت: راه نجات و سعادت فقط، آشنایی کامل با ابعاد وجودی و سیره آن حضرت  و سپس، تواضع مردم در برابر عظمت حضرت زهرا(س) و اقتدا به وجود مقدسی است که مقتدای همه امامان معصوم علیهم‌السلام است.

انتهای پیام
captcha