طلاب از سختی‌های مسیر طلبگی نترسند
کد خبر: 4120833
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
آیت‌الله کریمی جهرمی:

طلاب از سختی‌های مسیر طلبگی نترسند

آیت‌الله کریمی جهرمی خطاب به طلاب تأکید کرد: در راه دین، برای رضای خدا کار کنید، اخلاص داشته باشید و از کم و زیادی دنیا هم ناراحت نباشید. دنیا این قدرها مهم نیست.

راسل// طلاب از سختی‌های مسیر طلبگی نترسندبه گزارش ایکنا، به نقل از دفتر آیت‌الله کریمی جهرمی، این مرجع تقلید، در دیدار جمعی از طلاب با ایشان با اشاره به روایت «إِنَّ الْمَلَائِكَةَ لَتَضَعُ أَجْنِحَتَهَا لِطَالِبِ الْعِلْمِ»، گفت: آموختن علم اهل بیت(ع) آن‌قدر ارزش دارد که ملائکه آسمان و فرشتگان مقرّب الهی، بال‌هایشان را برای طالب علم پهن می‌کنند. این راه، اشرف مقامات است. اگر هر کدام از شما یک عالم پرهیزکار پرمایه شوید، هر جایی بروید و همگان مخصوصاً نسل جوان را به سوی خدا سوق ‌دهید، بلندترین جایگاه و مقام، برای شماست.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن بیان اهمیت فراگیری علم دین، افزود: اینکه عدّه‌ای، زندگی ظاهری و رفاه را رها کنند و به دنبال حقیقت و علم و تزکیه نفس باشند و مشکلات را در این زمینه تحمّل کنند، بسیار باارزش است و موجب رضایت حضرت ولیّ عصر (ع) خواهد بود. باید قدر خودتان را بدانید و در این راه، استوار و با استقامت بایستید و سختی‌ها و مرارت‌ها را تحمل کنید.

این مرجع تقلید با اشاره به سختی‌های تحصیل علم، با نقل حکایاتی از علمای سلف، بر لزوم اخلاص در این راه تأکید و بیان کرد: در این راه، برای رضای خدا کار کنید، اخلاص داشته باشید و از کم و زیادی دنیا هم ناراحت نباشید زیرا دنیا این قدرها مهم نیست. اگر با خدا معامله کردید، به بالاترین مقامات خواهید رسید.

وی ادامه داد: در روایات داریم که روز قیامت یک عالم پرهیزکار، عالم مهذّب، عالم متقی، عالم حلال‌خور، عالم زاهد مسلک، عالمی که دنبال دنیا و جاه و جلال و مقام و پست نیست را می‌آورند و به او اینگونه خطاب می‌کنند که «أیّها الکافل لإیتام آل محمّد صلی الله علیهم اجمعین» یعنی از محضر خداوند ندا می‌آید که ای عالم و فقیهی که ایتام آل محمّد را کفالت کردی و در زمان غیبت که امام زمانشان را نمی‌بینند، اینها را تربیت کردی، و پرهیزکارشان نمودی؛ «قف حتّى تشفع فی کلّ من أخذ عنک أو تعلّم منک» اینجا بایست و از کسانی که از تو چیزی یاد گرفتند شفاعت کن.

وی در پایان این دیدار، با تقدیر از مسئولان و طلاب حوزه علمیه بشاگرد، گفت: خودتان را بشناسید، زاد و توشه‌تان را تقوا قرار بدهید، خدابین باشید و برای دنیای چند روزه و تجمّلات آن نیندیشید. با یک زندگی ساده، امّا قلبی مشحون از نور الهی به تحصیل و تهذیب ادامه دهید تا به مقامات عالیه نایل شوید.

در پایان این دیدار 16نفر از طلاب حوزه‌های علمیه قم، بشاگرد، جهرم و اصفهان و تعدادی از طلاب غیرایرانی به دست ایشان معمم شدند.

انتهای پیام
captcha