شرایط بد اقتصادی سبب نومیدی می‌شود
کد خبر: 4121148
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
آیت‌الله کریمی جهرمی:

شرایط بد اقتصادی سبب نومیدی می‌شود

آیت‌الله کریمی جهرمی در دیدار با رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: شرایط بد اقتصادی کشور موجب تضییع نیروهای انسانی و ایجاد یاس و نومیدی می‌شود.

ارسال/ شرایط بد اقتصادی سبب نومیدی می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از دفتر آیت‌الله کریمی جهرمی، این مرجع تقلید در دیدار عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، بعد از ارائه گزارش توسط رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، گفت: گزارش شما نسبت به اقدامات این دانشگاه بزرگ و مفید، موجب خرسندی است. اهدافی که پیش روی دارید بسیار مقدس است و باید با اعتقاد و باور محکم و استقامت زیاد، به سمت آن اهداف پیش بروید‌.

ایشان در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصاد و اشتغال جوانان در کشور افزود: شرایط بد اقتصادی کشور موجب تضییع نیروهای انسانی و ایجاد یاس و نومیدی می‌شود؛ نقش دانشگاه شما در تربیت جوانانی پر نشاط و فعال در حوزه‌های اقتصادی و در نتیجه بهبود وضعیت معیشت و اشتغال عمومی کشور، بسیار سازنده و مهم است و همگان باید با عزم و همت، این نومیدی را از جامعه دور کنند.

آیت‌الله کریمی جهرمی در قسمت دیگری از توصیه‌های خود با اشاره به آیه شریفه «وَفَوْقَ كُلِّ ذِي عِلْمٍ عَلِيمٌ» بیان کرد: شخص مسلمان هیچ‌گاه به آن چیزی که دارد بسنده نمی‌کند و روز به روز بر علم و پیشرفت بیشتر می‌اندیشد. اینکه پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند: اطلبوا العلم ولو بالصین؛ منظورشان فقط علوم دینی نیست بلکه منظور هر علمی است که موجب آرامش و پیشرفت بشر شود.

این مرجع تقلید ارتباط با مراکز علمی فنی داخل و خارج کشور را از ضروریات این دانشگاه دانسته و افزود: تعامل علمی با همه کشورهای دنیا و استفاده طرفینی از تجارب، راه پیشرفت را هموار و سریع‌تر می‌سازد. باید در کنار پیشرفت فنی و حرفه‌ای دانشجویان عزیز، نسبت به جنبه‌های اخلاقی نیز اهتمام ویژه داشت.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر جوانانی تربیت شوند که مردم هم از ابتکارات و اختراعات آنها بهره‌مند شوند و هم از اخلاق و ادب و انسانیت آنها لذت ببرند، مایه افتخار است و خداوند هم به وجود چنین جوانانی مباهات می‌کند‌.

انتهای پیام
captcha