بندر ماهشهر از ظرفیت قرآنی خوبی برخوردار است
کد خبر: 4110825
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
حمید شاکرنژاد:

بندر ماهشهر از ظرفیت قرآنی خوبی برخوردار است

شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به حضور خود در محافل قرآنی بندر ماهشهر، گفت: ظرفیت قرآنی این شهرستان بسیار بالا است که می‌تواند نقطه امیدی برای ماهشهر باشد.

حمید شاکرنژادبه گزارش ایکنا از خوزستان، در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شامگاه دیروز، 9 دی‌ماه محفل انس با قرآن از سوی شورای هماهنگی جلسات قرآن و اداره اوقاف و امور خیریه بندر ماهشهر با حضور حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن در این شهرستان برگزار شد.

شاکرنژاد در حاشیه این محفل قرآنی با اشاره به حضور خود در محافل و فضاهای قرآنی بندر ماهشهر گفت: از آنجایی که سابقه حضور در استان خوزستان و اکثر شهرهای استان را برای اجرای تلاوت داشتم، می‌توان گفت بندر ماهشهر جزو شهرهای اول فعال و علاقه‌مند و مشتاق به فضای قرآنی در استان خوزستان است. 

وی گفت: تلاوت در بندر ماهشهر بین مستمعین و علاقه‌مندان به قرآن برای من جزو خاطرات ماندگار بوده است. چهره‌ها و استعدادهای قرآنی خوبی در بندر ماهشهر وجود دارد. بعضاً رتبه‌های ممتاز کشوری در بین نوجوان آنها وجود دارد و این می‌تواند نقطه امیدی برای ماهشهر باشد.

این قاری بین‌المللی با بیان اینکه ظرفیت قرآنی بندرماهشهر بسیار بالا است، افزود: استفاده از این ظرفیت بدون شک بدون حمایت مسئولان و ایجاد انگیزه و ایجاد فضای مداوم قرآنی در بندر ماهشهر میسر نیست. یک شورای قرآنی در بندر ماهشهر ایجاد شده است که اقدام مثبتی برای ایجاد انگیزه و رقابت بین جلسات قرآنی شهرستان است. اگر از این فعالیت‌ها، حمایت مادی و معنوی صورت بگیرد، بندرماهشهر به زودی حرف‌های بسیاری در این زمینه در سطح استان و کشور خواهد داشت. 

گفتنی است، در این محفل که با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از علاقه‌مندان و مشتاقان کلام وحی برگزار شد، محمود فاطمی‌فرد، نفر اول مسابقات قرآن صنایع پتروشیمی آیاتی از سوره یاسین و کوثر را تلاوت کرد و سپس آلا قنواتی کودک ۱۰ ساله حافظ کل قرآن کریم خطبه 193 نهجالبلاغه (خطبه همام با موضوع سیمای پرهیزکاران) را به صورت حفظ قرائت کرد. اجرای اثر «مرد میدان» توسط گروه سرود حاج قاسم سلیمانی (فرزندان کارکنان پدافند هوایی ارتش)، اجرای برنامه حفظ قرآن توسط ابراهیم ربیهاوی، حافظ کل قرآن کریم، اجرای گروه تواشیح الانوار اهواز و تجلیل از تعدادی از حافظان کل قرآن کریم بخش‌های دیگر این برنامه قرآنی بود.

انتهای پیام
captcha