واکنش‌ها به درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم در لبنان
کد خبر: 4111512
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

واکنش‌ها به درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم در لبنان

جمعی از شخصیت‌های دینی و سیاسی لبنان، از جمله مفتی جعفری این کشور، درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم را به مسیحیان جهان تسلیت گفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، شیخ احمد قبلان، مفتی عالی جعفری لبنان در بیانیه‌ای درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم را به دولت واتیکان و پیروان کلیسای کاتولیک تسلیت گفت.

قبلان گفت: ما سنگینی این لحظه سخت را احساس می‌کنیم و همدلی خود را با صدای حقیقت اعلام می‌نماییم. ما درد انسانیت را درک می‌کنیم؛ دین یک مفهوم آسمانی و فریادی طنین‌انداز در برابر ستم به انسانهاست. ما مشتاقانه منتظر همکاری مسیحی ـ اسلامی هستیم که بتواند روابط بین‌المللی را به سوی انسانی شدن پیش ببرد.

قبلان تأکید کرد: لبنان نیاز مبرمی به همبستگی مسیحی ـ اسلامی دارد که درد آن را تسکین دهد و این کشور را از سرطان خلاء سیاسی خارج کند و بدون این همگرایی تاریخی بین مسیحیت و اسلام، لبنان وجود نخواهد داشت.

همچنین یوسف العبسی، اسقف کاتولیک رومی درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم را تسلیت گفت و از اسقف‌ها و کشیشان خواست برای آرامش او مراسم دعا برگزار کنند.

العبسی با ارسال نامه‌ای تسلیت به پاپ فرانسیس نوشت: از صمیم قلب به جناب پاپ فرانسیس، به مجمع مقدس کاردینال‌ها، به آقایان اسقف، به مردم رم، کشیشان، راهبان، راهبه‌ها و مؤمنان و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوییم. عیسی(ع) روح پاک او را پذیرفت و یاد او را جاودانه ساخت.

شورای مشایخ دروزی لبنان هم درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم را به پاپ فرانسیس و سران کلیسای کاتولیک در واتیکان، لبنان و جهان تسلیت گفت. در این پیام آمده است: همه جهان شاهد بزرگی قامت روحی، اصالت شخصیت و عمق اندیشه او بودند. یاد سفر تاریخی او به لبنان و عشق عمیق او به لبنانی‌ها گرامی باد.

جورج کالاس، وزیر جوانان و ورزش در دولت موقت لبنان هم در پیامی گفت: پاپ بندیکت فردی پاک و فیلسوف کلیسای کاتولیک، بود. برای روح او طلب آرامش و رحمت می‌کنیم.

شورای عمومی مارونی لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با اندوه فراوان، خبر درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم را دریافت کرد که علاقه قلبی زیادی به لبنان داشت .

همچنین  میشل ماتا، رئیس شورای عمومی مارونی و اعضای انجمن‌های وابسته به آن هم مراتب تسلیت خود را به مردم واتیکان و پاپ فرانسیس ابراز کردند.

وزارت امور خارجه و مهاجران نیز مراتب تسلیت خود را به دولت واتیکان و پیروان کلیسای کاتولیک به مناسبت درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم اعلام کرد.

این وزارتخانه با یادآوری دیدار تاریخی سه روزه بندیکت از لبنان در سال 2012 سفر وی را مایه آرامش در قلب لبنانی‌ها دانست و وی را الگو و پیام‌آور امید و صلح برای همه بشریت خواند.

انتهای پیام
captcha