حضور انبوه علما در ایران بیانگر تقریب مذاهب اسلامی است
کد خبر: 4111651
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
امام جمعه منطقه چنارلی از توابع استان گلستان:

حضور انبوه علما در ایران بیانگر تقریب مذاهب اسلامی است

امام جمعه منطقه چنارلی از توابع استان گلستان گفت: حضور انبوه علما نشان از روحیه وحدت و تقریب میان مذاهب اسلامی دارد که در ایران اسلامی نه در سخن بلکه در علم شکل گرفته است.

شیخ اسماعیل قدیری، امام جمعه چنارلی استان گلستان

به گزارش خبرنگار ایکنا، شیخ اسماعیل قدیری، امام جمعه چنارلی استان گلستان، عصر امروز، ۱۲ دی‌ماه طی سخنانی در مسجد بزرگ TIC در منطقه کیچانگانی دارالسلام با تشکر از شیخ کوندچه، رئیس ائمه جماعات کشور تانزانیا به منظور دعوت و اقامه نماز عصر توسط وی، اظهار کرد: طی این سفر چند روزه در کشور تانزانیا با واقعیت‌های ارزشمندی از مردم شریف کشور تانزانیا آشنا شدم، محبت و ارادت آنان به ایران و هم‌چنین تمایل برای توسعه همکاری‌های میان ایران و تانزانیا از جمله این نکات ارزشمند بود.

وی افزود: پیش از این در مکه و مدینه، برادران آفریقایی و تانزانیایی را می‌دیدیم. اما الان در جمع شما عزیزان حضور دارم و از نزدیک ملاقات می‌کنم. آنچه باید به سمعتان برسانم آن است که ما در ایران و خاصه استان گلستان، دارای مساجد و مدارس دینی بسیاری هستیم، آزادانه به تعلیم و تربیت مشغولیم و تعامل وحدت‌آمیزی را با برادران شیعه داریم.

شیخ قدیری در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت علم و تقوا و توصیه جوانان نسبت به پایبندی کتاب و سنت و وحدت بین امت اسلام تأکید کرد و ادامه داد: بلاد فارس، بلاد اصحاب و یاران و عالمان اسلامی از سلمان فارسی گرفته تا امام طبری، جیلانی، جرجانی، غزالی، مسلم نیشابوری، امام جوینی، امام موسی الرضا(ع)، ابوالحسن الخرقانی، ابایزید بسطامی و … است.

وی بیان کرد: حضور انبوه علما نشان از روحیه وحدت و تقریب میان مذاهب اسلامی دارد که در ایران اسلامی نه در سخن بلکه در علم شکل گرفته است.

انتهای پیام
captcha