گمنامی هویت در فضای مجازی؛ مهمترین چالش پلیس فتا
کد خبر: 4120570
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
سردار مجید گفت:

گمنامی هویت در فضای مجازی؛ مهمترین چالش پلیس فتا

رئیس پلیس فتا در حاشیه نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی گفت: گمنامی هویت در فضای مجازی و استفاده از هویت جعلی مهمترین چالش پلیس فتا بوده و ارتقای سواد سایبری راهکار آن است.

گمنامی هویت در فضای مجازی مهمترین چالش پلیس فتاسردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مهمترین چالش پلیس فتا گمنامی هویت در فضای مجازی است و مجرمان سایبری با هویت جعلی، طرف مقابل خود را که اغلب نوجوانان هستند، به راحتی فریب می‌دهند که همه این‌ها ناشی از کمبود سواد رسانه‌ای است.
 
رئیس پلیس فتا بیان کرد: در همین راستا از سه سال قبل به دنبال پویش «کودکان سایبری» بودیم که هر سال در بهمن ماه، به مدت هفت روز با نامگذاری‌های متناسب با همان سال برگزار می‌شود. امسال نیز به دنبال این بودیم که گفتمانی بین خانواده‌ها، مسئولان، معلمان و افراد تأثیرگذار ایجاد کنیم.
 
وی ادامه داد: برخی از حوزه‌ها ایجابی هستند؛ به طور نمونه این نمایشگاه که با محوریت کودک و خانواده برپا شده و غرفه‌ای به کودک، خانواده و نوجوان اختصاص داده شده است، از اقدام‌هایی است که در راستای سالم‌سازی فضای مجازی و ایمن کردن آن به ویژه برای کودکان و نوجوانان انجام شده است.
 
سردار مجید با بیان اینکه هدف از برگزاری این پویش‌ها مقابله با تهدید‌هایی است که در حوزه سایبری متوجه کودکان و خانواده‌هاست، گفت: این فضا دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی نیز هست که باید به آن‌ها نیز پرداخت. متأسفانه شیوع ویروس کرونا، تمام استاندارد‌هایی که در رابطه با ورود کودکان و نوجوانان به فضای سایبر تعریف شده بود، به هم زد. کودکان خیلی زود وارد این فضا شدند و آسیب‌هایی نیز متوجه آن‌ها شد.
 
وی تصریح کرد: در کنار برگزاری پویش کودکان سایبری، جلسات زیادی نیز برای خانواده‌ها به منظور افزایش دانش سایبری و سواد رسانه‌ای آن‌ها برگزار شده است.
انتهای پیام
captcha