راهپیمایی شیعیان نیجریه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 4121617
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

راهپیمایی شیعیان نیجریه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

جمعی از شیعیان نیجریه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف این کشور با سر دادن شعارهایی در حمایت از جمهوری اسلامی، راهپیمایی کردند.

به گزارش ایکنا از نیجریه، در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جمعی از شیعیان نیجریه در ایالت کانو در شمال این کشور دست به راهپیمایی زدند.
آنها پس از اقامه نماز جمعه در مسجد جامع کانو به خیابان آمدند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، در حمایت از انقلاب اسلامی شعارهایی سر دادند. آنها همچنین بنرها و پوسترهای مختلف با تصویر امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شیخ ابراهیم زکزاکی در دست داشتند.
در این مراسم شیخ سنوسی عبدالقادر در سخنرانی خود توجه مردم را به این موضوع جلب کرد که انقلاب اسلامی كه امام خمينی(ره) در ايران با موفقيت پايه‌گذاری كرد بیش از چهار دهه با دستاوردهای فراوان به راه خود ادامه می‌دهد.

او همچنین از وضعیت بدی که دولت نیجریه برای شیعیان این کشور به وجود آورده است انتقاد کرد. سنوسی همچنین بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی را در زمانی که صدها تن از پیروان شیخ زکزاکی توسط دولت بوهاری در زاریا قتل عام شدند محکوم کرد.

همچنین دو سخنران دیگر درباره اهمیت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل در ایران و موفقیت بیش از چهار دهه آن سخنانی را بیان کردند. راهپیمایی مشابهی در ابوجا پایتخت این کشور برگزار شد.

انتهای پیام
captcha