دشمنان درصدد متوقف‌کردن مردم ایران هستند
کد خبر: 4122510
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
پروفسور دلال عباس:

دشمنان درصدد متوقف‌کردن مردم ایران هستند

پروفسور دلال عباس بیان کرد؛ مشکل در ایران، حجاب زنان و یا بی حجابی نیست بلکه این مسائل بهانه‌ای برای متوقف کردن ملت ایران است.

ارسال/ دشمنان درصدد متوقف‌کردن مردم ایران هستندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، پروفسور دلال عباس، نویسنده مشهور و استاد برجسته دانشگاه‌های لبنان که به مناسبت بزرگداشت چهل و چهارمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران حضور دارد ضمن تبریک این پیروزی شکوهمند به ملت ایران و تمام مستضعفین جهان گفت: پیشرفت‌های ایران اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

این استاد دانشگاه افزود؛ قبل از انقلاب فاصله طبقاتی در ایران موج می‌زد و خود به عینه دیدم که مردم تهران زندگی متفاوتی را در شمال و جنوب تهران تجربه می‌کردند ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی صدای جمهوری اسلامی ایران در دنیا طنین‌انداز شده است.

وی به حضور زنان در جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب حضور زنان در مراکز علمی و فرهنگی بسیار ناچیز بود ولی امروز زنان ایران اسلامی نقش به‌سزایی در ایران دارند.

این استاد برجسته لبنانی ادامه داد: دشمنان ایران با درک واقعیت‌های ایران اسلامی با فضاسازی و دروغ پراکنی درصدد انتقام گیری از ملت ایران هستند زیرا که ملت ایران در سایه دین و با اتحاد و همدلی توانست دست اجانب را از کشور خود قطع کرده و منافع آنها را در دنیا به مخاطره اندازد.

دلال عباس بیان کرد؛ انقلاب اسلامی ایران فقط مخصوص ملت ایران نبود بلکه این انقلاب همه ملت‌ها و آزادی خواهان جهان را به حرکت واداشت و انقلاب اسلامی به الگویی برای همه ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان بدل شد.

وی گفت؛ اگر می‌بینیم غرب و ایادی وابسته به آنها با تکیه بر دلارهای نفتی عربستان سعودی با ایجاد بنگاه‌های خبرپراکنی ملت ایران را هدف قرار داده‌اند به جهت این است که آنها تاثیر انقلاب اسلامی ایران را به خوبی در جهان می‌بینند و مشکل آنها حجاب زنان و یا بی‌حجابی نیست بلکه این مسائل بهانه‌ای برای متوقف کردن ملت ایران است.

این استاد برجسته لبنانی با ذکر خاطره‌ای از یک خبرنگار فرانسوی گفت: در مصاحبه‌ای که با یکی از خبرنگاران فرانسوی داشتم وقتی که جایگاه زنان در قانون اساسی ایران را برای او توضیح دادم این خبرنگار گفت: احترام و جایگاهی که در قانون اساسی ایران برای زنان در نظر گرفته شده است در کمتر جایی دیده‌ام.

وی گفت: ایران از دیرباز مهد علم و هنر و فرهنگ بوده است و ایران اسلامی امروز به یکی از قطب‌های علمی جهان تبدیل شده است و دلیل این مدعی حضور اندیشمندان و دانشجویانی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز علمی این کشور است.

دلال عباس ادامه داد؛ دشمنان ایران اسلامی به خوبی دریافته‌اند که توان مقابله نظامی با ایران را ندارند و به همین جهت در صدد هستند با هزینه‌های میلیاردی جلوی تاثیرگذاری علمی و فرهنگی ایران را بگیرند.

نویسنده کتاب صدها روز در ایران قبل از انقلاب با اشاره به نقش عربستان سعودی در این مقابله علمی و فرهنگی با ایران گفت: عربستان سعودی با ایجاد جو سنگین ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی، اخیرا تلاش‌های گسترده‌ای را برای حضور در کشورهای اسلامی-عربی آغاز کرده است و با ایجاد جذابیت‌های ویژه و تخصیص بورسیه‌های تحصیلی می‌خواهد قلوب جوانان کشورهای اسلامی را به سوی خود جلب کند.

وی افزود: ولی غافل از این که امت اسلامی به خوبی می‌داند که عربستان سعودی مجری برنامه‌های آمریکا در منطقه است و از خود هیچ اراده‌ای ندارد و اگر امروز دیپلماسی علمی در منطقه را در دستور خود قرار داده است به جهت تبعیت از سیاست‌های آمریکا است.

انتهای پیام
captcha