هشدارهای پلیس فتا برای آگهی‌های جعلی کار در منزل
کد خبر: 4126315
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
دانستنی‌های سایبری/ ۲۰

هشدارهای پلیس فتا برای آگهی‌های جعلی کار در منزل

پلیس فتا درباره آگهی‌های اغواکننده و جعلی در ایام نوروز برای کار در منزل هشدار داد و اعلام کرد: مجرمان سایبری قصد فریب شهروندان را دارند.

هشدارهای پلیس فتا برای آگهی‌های جعلی کار در منزلبه گزارش ایکنا؛ یکی از ترفند‌های کلاهبرداران سایبری که برای سوءاستفاده و سرقت از شهروندان مورداستفاده قرار می‌گیرد، درج آگهی‌های جعلی با عناوینی همچون کار در منزل با حقوق و مزایای بسیار و بدون نیاز به تخصص و... در فضای مجازی است. 

مجرمان سایبری با درج اگهی‌های اغواکننده و جعلی در ایام نوروز قصد فریب شهروندان را دارند. آنها می‌خواهند، افرادی که جویای کار هستند، با وی ارتباط برقرار کنند و در این صورت مجرمان سایبری در ازای ثبت‌نام، آموزش و... از قربانیان درخواست ارسال مدارک و واریز وجه می‌کنند و پس از واریز وجه، دیگر پاسخگوی فرد قربانی نبوده و ردپای خود را نیز حذف می‌کنند.

با توجه به اینکه بیشتر افرادی که در دام این کلاهبردار‌ها قرار می‌گیرند، بانوان خانه‌دار و دانشجویان هستند؛ بنابراین پلیس فتا در این زمینه هشدار داده و توصیه کرده است، اگر شهروندان با چنین تبلیغاتی مواجه شدند، هیچ‌گونه وجهی هرچند ناچیز را به‌حساب این اشخاص واریز نکنند و از ارائه اطلاعات هویتی، مدارک شناسایی و... خودداری کنند.

ادامه توصیه‌های پلیس فتا را در ویدئو ببینید.

 

انتهای پیام
captcha