خانواده سالم ضامن دوام اخلاق در جامعه است
کد خبر: 4130701
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

خانواده سالم ضامن دوام اخلاق در جامعه است

یک استاد حوزه گفت: دینداری، اخلاق و تربیت در گرو حفظ پیوندهای خانوادگی است و اگر خانواده دچار فروپاشی و فساد اخلاقی شود، جامعه را نیز مبتلا می‌کند.

مسعود عالی استاد حوزه علمیه قم

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی، استاد حوزه علمیه قم در ویژه‌برنامه «یک ظهر بهاری» که روزهای ماه مبارک رمضان در حرم حضرت زینب خواهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود، با بیان اینکه شیاطین درصدد از بین بردن پیوندهای مقدس و محبوب خدا در جامعه هستند، اظهار کرد: اخلاق، تربیت و دینداری در گرو حفظ این پیوندهاست و در میان آنها، پیوندهای خانوادگی و پیوند میان مؤمنان و امام، از همه مهم‌تر بوده که شیطان نابود کردن این دو پیوند را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: اگر این دو پیوند از بین برود، به‌طور طبیعی دینداری، اخلاق و تربیت نیز در جامعه از بین خواهد رفت؛ چنانکه خانواده اولین نهاد اجتماعی است و اگر در خانواده تربیت و اخلاق شکل بگیرد، به جامعه نیز سرایت می‌کند و اگر خانواده دچار فروپاشی و فساد اخلاقی شود، به جامعه نیز منتقل می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایات آخرالزمان در خصوص خانواده گفت: بسیاری از آسیب‌هایی که در روایات آخرالزمان بیان شده، مربوط به خانواده است. برای مثال، این روایات از ازدیاد عاق شدن، قطع ارحام، طلاق و سست شدن روابط فامیلی در آخرالزمان حکایت دارد. با توجه به اینکه این آسیب‌ها بیشتر مربوط به خانواده است، لذا شیطان و دستگاه ابلیس وقت خود را تلف نمی‌کند، نقطه‌ای را هدف قرار می‌دهد که بزنگاه است تا جامعه مؤمنان را دچار فروپاشی کند و خانواده مهم‌ترین نقطه است.

تلاش صهیونیسم برای نابودی پاکدامنی در خانواده و جامعه

وی با یادآوری نقشه و دستورالعمل صهیونیست‌ها برای اداره جهان و از بین بردن جوامع دیگر تصریح کرد: در پروتکل‌های صهیونیسم که برای اداره جهان نوشته شده و کتاب «دانشوران صهیون» نیز به آنها اشاره کرده، پروتکل دهم مربوط به خانواده است که می‌گوید برای از بین بردن خانواده‌های غیریهود، باید آنها را از مسیر پاکدامنی خارج کنیم.

عالی تأکید کرد: زن، محور خانواده و محور تربیت و آرامش است. لذا، این پروتکل بیان می‌کند که باید زن را از مسیر عفت و حیا خارج کرد؛ اگر زن فاسد شود، مرد را نیز فاسد می‌کند و اگر چنین شد، خانواده و جامعه دچار فروپاشی می‌شود.

وی با اشاره به عملی شدن این طرح صهیونیست‌ها گفت: اینکه در جامعه ما این‌قدر به عفاف و حجاب هجوم آورده‌اند، امری عادی نیست، چنانکه رابرت مرداک که به سلطان شیاطین و امپراطور رسانه‌ای غرب معروف است، 20 سال پیش در مصاحبه‌ای، به نمایش گذاشتن خود از سوی زنان را یکی از اهدافی بیان کرد که برای جهان و از جمله ایران در نظر گرفته شده است. بر همین اساس، مسئله بی‌حجابی این‌گونه گسترده شده و امروز این مسئله، دعوای یک متر روسری و پارچه نیست، بلکه تقابل دو نماد است.

عصیان غرب علیه انسان

وی حوزه برهنگی را مهم‌ترین نماد و نشانه فرهنگی غرب بیان کرد و افزود: اگر بتوانند پرچم عفاف و حجاب را هدف قرار دهند، پشت سر آن امور دیگر نیز خواهد آمد و این مهم‌ترین سنگر است. اتفاقی که در غرب افتاد، این بود که نه تنها خدا و دین را کنار زدند و علیه آنها عصیان کردند، بلکه این عصیان علیه انسان نیز شکل گرفت، امانیسم به سبک زندگی در غرب تبدیل شد و در پوشش و لباس نیز این اتفاق رخ داد.

وی لذت‌گرایی و برداشتن پوشش و حجاب را از مهم‌ترین نشانه‌های فرهنگ غربی بیان کرد و ادامه داد: امروز حجاب برداشته می‌شود، مدتی بعد پوشش کاهش پیدا می‌کند و سپس آزادی روابط دختر و پسر اتفاق می‌افتد. پس از آن نیز آزادی همجنس‌بازی و فروپاشی خانواده رخ می‌دهد، یعنی همین اتفاقی که در غرب افتاده و خانواده فقط به خوابگاه تبدیل شده است.

عالی تأکید کرد: از این نظر، نباید دعوای حجاب و بی‌حجابی را سطحی ببینیم، بلکه این مسئله، دعوای پرچم فرهنگ غرب و پرچم دین است؛ در فرهنگ غرب زن را به کالای لوکس تبدیل کردند که به ضرر او و به نفع مردان حریص تمام شد. وقتی زن به کالای لوکس تبدیل شود، خانه و خانواده نابود می‌شود و آنها می‌خواهند چنین اتفاقی برای ما نیز رخ دهد.

انتهای پیام
captcha