برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان
کد خبر: 4132875
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امسال مراسم عزاداری و شب‌های قدر در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان زنجان برگزار خواهد شد.

مراسم احیاء شب‌های قدر در زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی‌تبریزی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، شامگاه روز گذشته ۲۰ فروردین در جمع خبرنگاران، در رابطه‌ با طرح ضیافت بهاری در استان زنجان، اظهار کرد: ‌ امسال نیز همانند سال‌های گذشته، ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان، میزبان اجرای طرح ضیافت بهاری از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا دوم اردیبهشت‌ماه امسال هستند.

وی افزود: طرح ضیافت بهاری برنامه‌های مختلفی مثل اقامه نمازهای جماعت در اوقات سه‌گانه، برگزاری مراسم تحویل سال جدید، اجرای مراسم دعا و نیایش و جزء‌خوانی قرآن‌کریم و استقرار روحانیون برای پاسخ‌گویی به سؤالات مردمی و ارائه مشاوره و اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان، اهدای سبد کالا به خانواده‌های کم‌درآمد و برپایی سفره‌های افطار ساده را شامل می‌شود.

این مسئول در رابطه با برگزاری مراسم عزاداری و احیای شب‌های قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، تصریح کرد: با فرارسیدن سالروز ضربت خوردن و شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع)، مراسم عزاداری و احیای شب‌های قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور سخنرانان و مادحان و دعاخوانان مطرح استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی در مراسم‌ احیاء، گفت: از شهروندان دعوت می‌کنم به همراه خانواده در اماکن مقدس حضور بهم رسانده و از فرصت بهره‌گیری از رحمت و برکات خداوند متعال در این شب‌های سرنوشت‌ساز استفاده کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، امامزاده محمد حاج سیران، بقعه حضرت قیدار نبی(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) سجاس در شهرستان خدابنده، امامزادگان هاشم و عوف(ع) شهر آب‌بر طارم، امامزاده یعقوب(ع) صائین قلعه و امامزاده اسماعیل(ع) در شهرستان ابهر امسال میزبان زائران و روزه‌داران ماه مبارک رمضان در شب‌های قدر خواهند بود.

انتهای پیام
captcha