یقین داریم اسرائیل از بین رفتنی است
کد خبر: 4133073
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
در چهارمین کنگره بین‌المللی قدس شریف مطرح شد؛

یقین داریم اسرائیل از بین رفتنی است

شیخ ماهر حمود، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مقاومت طی سخنانی در چهارمین کنگره بین‌المللی قدس شریف با اشاره به مقاومت مردمی در فلسطین گفت: ما یقین داریم اسرائیل از بین رفتنی است و آیات قرآن و احادیث بر این امر صحه می‌گذارند.

شیخ ماهر حمود، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مقاومت

به گزارش خبرنگار ایکنا، شیخ ماهر حمود، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مقاومت طی سخنانی در چهارمین کنگره بین‌المللی قدس شریف با اشاره به مقاومت مردمی در فلسطین گفت: بر ماست که خود را برای جهان پساصهیونیزم آماده کنیم و با وحدت امت اسلامی و دوری از تعصب قومی و مذهبی و افراط‌گرایی که امت را متفرق می‌کند جبهه مقاومت را تقویت کنیم.
وی تأکید کرد: ما یقین داریم که اسرائیل از بین رفتنی است و آیات قرآن و احادیث بر این امر صحه می‌گذارند.
ماهر  حمود با بیان اینکه خود مقامات صهیونیست هم اذعان کردند که عمر این رژیم به هشتاد سال نخواهد رسید با اشاره به داستان جالوت و طالوت در قرآن کریم گفت: یقین داریم که این رژیم از بین خواهد رفت.

وی افزود: امروز امت اسلامی بدون محور مقاومت یک امت سست و به دور از روح اسلام واقعی است.  امروز اسراییل در برابر جمعی از جوانان دختر و پسر فلسطینی مستأصل شده و نمی‌تواند در برابر آنها کاری از پیش ببرد.


بیشتر بخوانید:


ام عاصف البرغوثی، همسر شهید و مادر دو شهید فلسطینی که خود آزاده از بند رژیم صهیونیستی نیز هست طی سخنانی از طریق ویدئوکنفرانس گفت: رژیم اشغالگر نشان داده که زبانی جز مقاومت مسلحانه نمی‌فهمد و امروز جنایات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی را می‌بینیم اما شاهدیم که برخی از کشورهای اسلامی در خوابند و چشم خود را روی این ظلم‌ها بسته‌اند. آرزو می‌کنم که صفوف امت اسلامی یکی شود و همه یکصدا در برابر رژیم اشغالگر بایستند.

وی افزود: افزایش فشارها و جنایات صهیونیست‌ها و اهانت به خون شهدا ناشی از ضعف در جبهه مقابل است و تنها با وحدت می‌توان آن‌ها را شکست داد. تنها با ثبات قدم می‌توانیم جلوی جنایات آن‌ها را بگیریم.

ام عاصف البرغوثی، مادر دو شهید فلسطینی

ام عاصف البرغوثی ادامه داد: من همه جهان اسلام را دعوت می‌کنم با وجود همه اختلاف در عقاید و مذاهب در قضیه فلسطین یکصدا باشند تا فلسطین را یاری کنند و این رژیم را از بین ببریم.

گزارش ایکنا حاکی است، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله الدقاق، از علمای بحرین و مدیر حوزه طلاب بحرینی در قم در سخنانی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم درباره قوم یهود می‌فرماید ما در بین آنها دشمنی قرار دادیم و آنها همواره با یکدیگر اختلاف دارند.

وی همچنین نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) را اقدامی مبارک دانست و بر زنده نگهداشتن این روز تأکید کرد.

یقین داریم که اسرائیل از بین رفتنی است

الدقاق قضیه قدس را موضوعی دینی و انسانی دانست که همه مسلمانان باید اهمیت آن را درک کنند.
وی افزود: امروز می‌بینیم که کشمکش‌ها و اختلافات در  تل‌آویو بالا گرفته است، انشاالله خداوند آنها را به دست خودشان نابود می‌کند. بر اساس آیات قرآن این رژیم بیش از ۸۰ سال نمی‌تواند عمر کند. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ تشکیل شده و الان که سال ۲۰۲۳ است، تقریباً ۷۵ سال از عمر آن می‌گذرد و آنها خواهند دید که عمرشان به هشتاد سال نخواهد رسید. حتی ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هم به این مطلب اذعان کرده است. لذا اسرائیل دوام پیدا نخواهد کرد و به زودی همگی در قدس نماز خواهیم خواند.

همچنین حسن کارا بلوت، دبیرکل اتحادیه علمای جابر از ترکیه هم در سخنانی گفت: امروز مسئله فلسطین مهمترین مسئله امت اسلامی است. قضیه فلسطین پیش درآمد یک مسئله بزرگتر است. صهیونیست‌ها با اشغال فلسطین به دنبال پروژه بزرگتری هستند. آنها در پی کنترل و تسلط بر جهان اسلام هستند.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی از جمله خاورمیانه بزرگ نشان می‌دهد که لابی صهیونیست با تضعیف کشورهای اسلامی در صدد حاکم کردن اسرائیل در خاورمیانه است. آنها همزمان با اجرای پروژه خاورمیانه بزرگ ملت‌هایی را که در کنار آرمان فلسطین ایستاده‌اند مورد حمله قرار می‌دهند. یکی از مهمترین نمونه‌های آن حمله علیه سوریه است که به قصد تضعیف این کشور انجام می‌شود. دبیرکل اتحادیه علمای جابر از ترکیه افزود: مهمترین نقشه صهیونیست‌ها که با حمایت شیطان بزرگ، آمریکا صورت می‌پذیرد استفاده از ابزار تفرقه با کمک تعصبات فرقه‌ای، قومی، مذهبی و نژادی در بین مسلمانان و تضعیف آنهاست تا در نهایت با ایجاد جنگ داخلی بین مسلمانان پروژه صهیونیست‌ها عملی شود.

کارابلوت افزود: سؤال این است که وقتی این واقعیت‌ها را می‌بینیم چرا کاری نمی‌کنیم؟ مهمترین کار ما این است که روح امت واحده را در خود زنده کنیم و حول محور قرآن و پیامبر اکرم(ص) متحد شویم.

این فعال ترکیه‌ای ادامه داد: به عبارت دیگر مهمترین مسئله ما ایجاد وحدت تزلزل‌ناپذیر در بین امت اسلامی است و همزمان باید روحیه مقاومت علیه صهیونیست را در خود زنده کنیم.

وی تأکید کرد: شرط تبعیت از دین این است که به فرامین قرآن عمل کنیم و یاور مظلومان باشیم و در برابر ظالم بایستیم. در ماه رمضان یعنی ماه قرآن باید به پیروی از این کتاب مقدس به مهمترین وظیفه خود یعنی مبارزه با هر نوع ظلم عمل کنیم. اکنون مهمترین مسئولیت ما این است که رژیم صهیونیستی را در سر جای خود بنشانیم زیرا مهمترین مصداق ظلم در عصر کنونی است.

کارابلوت افزود: متأسفانه حاکمان کشورهای اسلامی حمایت لازم را نشان نمی‌دهند و این قضیه باعث می‌شود رژیم صهیونیستی دست بالا را داشته باشد. امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را با استعانت از قرآن روز قدس نامگذاری کردند. ما باید در این مبارزه حق طلبانه یاور فلسطین باشیم و این سرزمین مقدس را از دست اشغالگران نجات دهیم در این صورت منطقه روی آرامش و صلح را خواهد دید.

کارابلوت در پایان گفت: همه امت را به شناخت وظایف خود دعوت می‌کنیم و امیدواریم خداوند ما را از کسانی قرار دهد که با ظالمان مبارزه و از حق مظلوم دفاع می‌کنند.

همچنین صابر کربلایی، رئیس بنیاد فلسطین پاکستان هم در سخنانی گفت: صهیونیسم به عنوان یک تهدید برای صلح جهانی به شمار می‌رود. کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، انگلیس و فرانسه در سال 1948 این رژیم نامشروع را در قلب سرزمین‌های اسلامی یعنی در سرزمین مقدس فلسطین پی‌ریزی کردند و اکنون پس از چند دهه که از تأسیس آن می‌گذرد می‌توانیم بگوییم این رژیم سرچشمه انواع تروریسم و افراطی‌گری در جهان است.

صابر کربلایی، رئیس بنیاد فلسطین پاکستان

وی افزود: حوادث اخیر در سوریه، لبنان و عراق و تأسیس داعش یک نمونه زنده در برابر چشم ماست که نشان می‌دهد چگونه این رژیم در صدد تسلط بر کشورهای اسلامی و در دست گرفتن منابع آنهاست.

وی افزود: چشم‌انداز افول و نابودی صهیونیسم را می‌توان به روشنی دید. اکنون این رژیم شاهد شکست‌های گسترده در لبنان، سوریه، عراق و دیگر کشورها است. 22 سال قبل کسی تصور نمی‌کرد که این رژیم شکست پذیر باشد اما حزب الله لبنان ضعف این رژیم را ثابت کرد.

کربلایی ادامه داد: اکنون رؤیای اسرائیل بزرگ بر باد رفته است و امنیت این رژیم شدیدا در خطر است و شاهدیم که آنها هر روز دیوارهای تازه‌ای پیرامون خود می‌کشند که ثابت می‌کند رؤیای توسعه قلمرو این رژیم نابود شده است.

این فعال پاکستانی ادامه داد: در فلسطین اشغالی گروه مقاومت جدیدی به نام عرین الاسود تشکیل شده که اقتدار پوشالی این رژیم را بیش از پیش به چالش کشیده است. کشورهای غربی از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی امروز شاهدند که اختلافات شدیدی در بین صهیونیست‌ها بوجود آمده است.

وی در ادامه گفت: به زودی جهان از شر صهیونیسم رها خواهد شد. ما به عنوان مسلمان به حقوق پیروان همه ادیان احترام می‌گذاریم و پس از نابودی این رژیم پیروان همه ادیان در صلح و همزیستی زندگی خواهند کرد.

کربلایی در پایان گفت: عدالت این است که بپذیریم فلسطینیان از سرزمین خود رانده شده‌اند و شهرک‌نشینان صهیونیست سرزمین‌های آنها را اشغال کرده‌اند.  پس از نابودی اسرائیل و تأسیس کشور فلسطینی می‌توان رفراندوم برگزار و سرنوشت یهودیان مهاجر را تعیین کرد.

در این همایش شخصیت‌های برجسته جهان اسلام از جمله آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور؛ حجت الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛ ابطحی، دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین؛ زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی؛ حسین اکبری، جانشین دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، شیخ عبدالله الدقاق از بحرین، خالد الملا از عراق، حسن کارابلوت از ترکیه، صابر کربلایی از پاکستان، زکیه بدرا از فلسطین، شیخ طاها القطنانی امام جمعه نابلس از فلسطین، مادر شهید ابراهیم نابلسی و... سخنرانی کردند.

چهارمین کنگره بین‌المللی قدس شریف به همت معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، مرکز ارتباطات و بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‎‌های علمیه، جامعه المصطفی(ص) العالمیه، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین عصر امروز، 21 فروردین برگزار شد.

در این کنگره که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد در چهارده محور به مسئله فلسطین و قدس شریف شامل «چشم انداز و راهبرد رسیدن به جهان پسا صهیونیزم»، «جغرافیای سیاسی فلسطین و قدس شریف در جهان پسا صهیونیزم»، «روابط غرب با جهان اسلام»، «بلوک بندی‌های سیاسی در غرب آسیا»، «ژئوپلتیک مقاومت اسلامی»، «دولت‌سازی در فلسطین پسا صهیونیزم»، «مهاجران یهود در فلسطین پسا صهیونیزم»، «اداره مسجدالاقصی و اماکن دینی در فلسطین پسا صهیونیزم»، «نقش دولت‌ها و ملت‌های اسلامی در بازسازی فلسطین»، «پیگرد‌های حقوقی جنایات صهیونیست‌ها با رویکرد حقوق بشر اسلامی»، «پیگیری سرنوشت زنان و کودکان ربوده شده فلسطینی»، «اربعین پیشران رسیدن به جهان پسا صهیونیزم»، «توسعه میان فرهنگی فلسطین با جوامع اسلامی» و «نقش رسانه‌‎ها در نظم نوین جهان پسا صهیونیزم» پرداخته شد.

انتهای پیام
captcha