طرح «نهضت قرآنی» در کرج اجرا می‌شود
کد خبر: 4136151
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

طرح «نهضت قرآنی» در کرج اجرا می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج از اجرای طرح نهضت قرآنی در سطح این شهر خبر داد و گفت: با اجرای این طرح در نظر داریم در 100 مسجد آموزش قرآن برگزار کنیم.

وحید قاسمی‌وند، رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی شهرداری کرج

وحید قاسمی‌وند، رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی آتی این اداره اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های قرآنی در فرهنگسراهای سطح شهر از جمله این برنامه‌هاست که علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان در این کلاس‌ها حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برگزاری مراسم جشن و عزاداری ائمه و معصومین(ع) به‌صورت ویژه در سطح شهر از طریق مساجد، پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی دنبال می‌شود، گفت: با توجه به گرم شدن هوا در نظر داریم تعدادی از مراسم مذهبی و محافل انس با قرآن را نیز در پارک‌ها برگزار کنیم.

این مسئول بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی این مجموعه برگزاری مسابقات قرآنی کارکنان شهرداری کرج است که اقدامات لازم برای اجرای هرچه بهتر این مسابقات در حال انجام است.

قاسمی‌وند در ادامه از اجرای طرح نهضت قرآنی در سطح شهر کرج خبر داد و گفت: با اجرای این طرح در نظر داریم در 100 مسجد آموزش قرآن برگزار کنیم تا مسیر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به‌ویژه برای نسل جوان هموارتر شود.

رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج توضیح داد: ایجاد بوستان قرآنی یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجراست که در مرحله جانمایی و مطالعات طرح قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم این بوستان تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این بوستان قرآنی فضایی ایجاد می‌شود تا فعالیت‌های قرآنی از قبیل برگزاری کلاس در حوزه‌های مختلف قرآنی در این مجموعه سازمان‌یافته‌تر برگزار شود. همچنین در این بوستان انواع گیاهان و درختان که نام آنها در قرآن آمده است کاشته می‌شود تا در معرض بازدید عموم قرار بگیرد و تشکیل کارگاه‌های قصص قرآنی یکی دیگر از برنامه‌های این بوستان قرآنی است.

انتهای پیام
captcha