روند انتشار کتب اندیشه‌های عرفان اسلامی مطلوب نیست
کد خبر: 4137071
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱

روند انتشار کتب اندیشه‌های عرفان اسلامی مطلوب نیست

امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز با انتقاد از اعطای مجوز به برخی مکتوبات نومعنویت‌گرا و عرفان‌های کاذب، گفت: روند انتشار کتب و مکتوبات اندیشه‌های شیعی و عرفان اسلامی در کشورمان مطلوب نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن روحانی، امام جمعه شهرک‌های غرب شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن روحانی، امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز شامگاه جمعه، 8 اردیبهشت‌ در نشست فعالان فرهنگی و هنری استان فارس با وزیر ارشاد که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: شیراز از قدیم یکی از قطب‌ها و خاستگاه‌های برخی فرق بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از آثار تاریخی شیراز مورد سوءاستفاده برخی از فرق قرار می‌گیرد و این مسئله منجر شده است که فرقه‌ها، گرایش‌ها و نحله‌ها در شیراز فعال باشند، افزود: در دهه اخیر نومعنویت‌گراها و عرفان‌های کاذب فعالیت زیادی می‌کنند که عمده آن‌ها شرقی هستند و در شیراز هم فعالیت دارند.

روحانی ادامه داد: برخی از مکتوبات این‌ها به راحتی چاپ و نشر می‌شود به خصوص در بحث عرفان‌های کاذب و مکاتب شرقی و افرادی که صاحب مکتب هستند، فروش کتب آنان در بازار رایج می‌شود.

امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز اظهار کرد: این یک درد است که مکتب غنی مثل اسلام و گرایش حقی مثل تشیع در ایران باشد اما در بخش کتب و مکتوباتی که با مجوز منتشر می‌شود اندیشه‌های شیعی و عرفان اسلامی ضعیف و در مقابل عرفان‌های کاذب به شکل قوی توسعه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha