سرقت اطلاعات؛ خطری در کمین کودکان آنلاین
کد خبر: 4137471
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
دانستنی‌های سایبری/ ۲۶

سرقت اطلاعات؛ خطری در کمین کودکان آنلاین

سرقت اطلاعات خطری بزرگ در کمین کودکان آنلاین است که پلیس فتا برای پیشگیری از این خطر راهکار‌هایی را به والدین توصیه کرده است.

سرقت اطلاعات، خطری در کمین کودکان آنلاینبه گزارش ایکنا؛ ۹۵ درصد نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال به اینترنت دسترسی دارند و ۸۰ درصد نوجوانانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، عضو شبکه‌های اجتماعی هستند. طبق تحقیق، کودکان زیر پنج سال تقریباً در سراسر جهان، پیش از راه رفتن و سخن گفتن، ضربه زدن به صفحه‌های لمسی تبلت و تلفن‌های هوشمند را یاد می‌گیرند؛ بنابراین یکی از خطر‌های در کمین آنها، سرقت اطلاعات است. سرقت اطلاعات زمانی واقع می‌شود که یک مجرم سایبری اطلاعات شخصی مانند نام، نشانی، کلمه عبور و یا اطلاعات مالی را از قربانیان ناشناس به دست می‌آورد و این اطلاعات را می‌فروشد و یا برای جرم به کار می‌برد.

مجرمان سایبری می‌توانند از این اطلاعات برای ارسال پیام‌های تهدیدآمیز، هک کردن حساب‌های اینترنتی افراد مانند حساب‌های بانکی، شایعه‌سازی و یا جعل هویت و انجام جرم استفاده کنند.

پلیس فتا در این راستا به والدین هشدار دارد و راهکار‌هایی را برای پیشگیری از خطر سرقت اطلاعات توصیه کرده است، توجه به این توصیه‌ها ضروری است.

به فرزندانتان بیاموزید تا از اطلاعات مهم خودشان نظیر مشخصات شناسنامه‌ای خود، مشخصات والدین و دیگر اعضا خانواده، اطلاعات حساب‌های بانکی و کارت عابر بانک، آدرس محل سکونت و آدرس مدرسه محافظت کنند.

باید برای کودک توضیح داد که چرا فردی امکان دارد به داده‌­های خصوصی و یا حتی حریم خصوصی او دسترسی پیدا کند. در این آموزش‌ها باید به کودک آموخت، حتی امکان دارد این فرد شخصی آشنا باشد.

روش امن‌سازی حساب‌های اینترنتی (شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و …) را به آنها بیاموزید.

از وارد کردن اطلاعات واقعی خود در سایت‌های سرگرمی و غیرضروری خودداری کنند.

زمان حضور در اینترنت را برای آنها محدود کنید و سعی کنید به صورت آفلاین فعالیت کنند.

انتهای پیام
captcha