یادواره شهدای شیخ‌شبان برگزار می‌شود
کد خبر: 4138725
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱

یادواره شهدای شیخ‌شبان برگزار می‌شود

آیین معنوی «لاله‌های فاطمی» و پنجمین یادواره ۸۴ شهید روستای شیخ‌شبان روز چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت در این روستای نمونه ایثارگری کشور برگزار می‌شود.

شهدای شیخ شبان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ايثارگران استان، آیین معنوی «لاله‌های فاطمی» و پنجمین یادواره شهدای روستای شیخ‌شبان در روز چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ در حسینیه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) این روستای نمونه ایثارگری کشور برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مداحی سیدمهدی میرداماد و ابوذر روحی برگزار می‌شود.

«شیخ‌شبان» روستایی کوچک از توابع شهرستان بن در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده‌رود و در ۳۹ کیلومتری شمال غربی شهرکرد، مرکز چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد که خاستگاه بزرگ‌مردانی در زمره علما و شهدا بوده و قصه شجاعت و رشادت اهالی در دوران هشت سال دفاع مقدس آنچنان زبانزد شد که به‌عنوان روستای نمونه ایثارگری کشور به ثبت رسید.

این روستا با كمتر از سه هزار نفر جمعیت دارای ۸۴ شهید، حدود ۲۰۰ جانباز، چهار آزاده و بیش از ۱۲۰ روحانی شاخص، به‌عنوان قطب ایثارگری كشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام
captcha