استقبال گسترده زائران از بازدید مساجد و آثار تاریخی در مدینه
کد خبر: 4139427
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

استقبال گسترده زائران از بازدید مساجد و آثار تاریخی در مدینه

زیارت مساجد و آثار تاریخی مدینه منوره از جمله مسجد قبا، کوه احد و مسجد ذوقبلتین با استقبال گسترده زائران بیت‌الله الحرام مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المدینه، زیارت مساجد و آثار تاریخی به بخش مهمی از برنامه زائران در مدینه منوره تبدیل شده است. این شهر به دلیل جایگاه برجسته آن در تاریخ اسلامی به عنوان مقصد مهاجرت پیامبر(ص) و قرار داشتن مسجدالنبی در آن سالانه میزبان میلیون‌ها زائر بیت‌الله الحرام است.

زائران برای آشنایی با تاریخ اسلام و همچنین آثار مهم اسلامی از این آثار بازدید می‌کنند.

مهم‌ترین این آثار شامل مسجد قبا و میدان شهدای احد، مسجد حمزه سیدالشهداء و مسجد ذوقبلتین است.

زائران در بازدید از میدان شهدای جنگ احد با جزئیات این جنگ مهم در صدر اسلام آشنا می‌شوند. مسجد حمزه سیدالشهدا نیز بر فراز کوه کمانداران در این میدان قرار گرفته است. این مسجد که به یاد حضرت حمزه، عموی پیامبر(ص) و شهید بزرگ جنگ احد ساخته شده است، پس از توسعه اکنون ظرفیت پذیرش 15 هزار نمازگزار را دارد.

از سویی مسجد قبا به عنوان نخستین مسجد ساخته شده از سوی پیامبر(ص) پس از هجرت به مدینه نیز یکی از مهم‌ترین مقاصد زائران در مدینه منوره است. با انجام طرح توسعه این مسجد هم‌اکنون ظرفیت حضور نمازگزار در این مسجد دو برابر شده است. از سویی مسجد ذوقبلتین نیز یکی دیگر از مقاصد مهم زائران مدینه منوره است.

مسجد الفتح که در محل حفر خندق، در غزوه خندق قرار دارد و چاه غرس نیز یکی دیگر از مکان‌های مهم تاریخی در مدینه منوره است که مورد بازدید زائران قرار گرفته است. این چاه از نظر تاریخی، مکانی است که پیامبر(ص) از آن نوشید و دعا کرد تا خداوند آنها چاه را از چاه‌های بهشت قرار دهد و همچنین وصیت کرد تا امام علی(ع) ایشان را بعد از درگذشت، هفت بار در نزدیک این چاه غسل دهد.

انتهای پیام
captcha