فروش نمایشگاه کتاب در سه روز ابتدایی از مرز ۷۰ میلیارد تومان گذشت
کد خبر: 4140682
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
طبق اعلام سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌اللمللی کتاب؛

فروش نمایشگاه کتاب در سه روز ابتدایی از مرز ۷۰ میلیارد تومان گذشت

سخنگو و قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری روزانه نمایشگاه اعلام کرد: تا ساعت ۲۱ روز جمعه ۲۲ اردیبهشت، دستگاه‌های کارت‌خوان رسمی نمایشگاه ۳۵ میلیارد تومان را برای فروش حضوری ثبت کردند و مجموع فروش بخش مجازی نمایشگاه در همین مدت زمان، ۲۵ میلیارد ثبت شده است.

فروش نمایشگاه کتاب در سه روز ابتدایی از مرز ۷۰ میلیارد تومان گذشتبه گزارش خبرنگار ایکنا، علی رمضانی، سخنگو و قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سومین نشست خبری روزانه نمایشگاه کتاب در جمع اهالی رسانه آمار فروش کتاب سه روز ابتدایی نمایشگاه کتاب را اعلام کرد.

وی بیان کرد: از نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران تا ساعت ۲۱ روز گذشته دستگاه‌های کارت خوان رسمی نمایشگاه، مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای فروش حضوری ثبت کردند که با مبلغ برآوردی کارت به کارت و فروش نقدی یا کارتخوان‌های غیررسمی حدود ۴۵ میلیارد تومان فروش قابل برآورد است.

رمضانی در بیان میزان فروش کتاب در بخش مجازی هم گفت: در مدت مشابه اعلام شده یعنی تا ساعت ۲۱ شب گذشته، مجموع ۲۵ میلیارد تومان کتاب در بخش مجازی نمایشگاه فروش رفته که از این میزان، سهم ناشران ۱۸ میلیارد و سهم کتاب‌فروشان هفت میلیارد تومان است. بنابراین به تعبیری نمایشگاه تا پایان روز سوم خود، قریب به ۷۰ میلیون تومان فروش را ثبت کرده است.

طبق اعلام سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران تا ساعت 13 شنبه ۲۳ اردیبهشت_ روز چهارم نمایشگاه_ در مجموع فروش ۲۲۰ هزار نسخه کتاب در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران به ثبت رسیده است.

قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین مجموع سفارش‌های تحویل داده شده به اداره پست در بخش مجازی را ۱۰ هزار بسته اعلام کرد.

رمضانی همچنین از تشکیل دومین جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات نمایشگاه خبر داد و گفت: در کمیته تخلفات طبق اسناد و مدارک، یکی از ناشران که آثار بدون مجوز در نمایشگاه ارائه می‌کرد، متخلف شناخته و پس از ابلاغ حکم، غرفه این ناشر از امروز به مدت 3 روز تعطیل شد. همچنین برای یک دوره از شرکت در نمایشگاه مجازی و استانی محروم شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به گزارش عدم رعایت حجاب توسط بعضی غرفه‌داران، گفت: درباره رعایت حجاب اسلامی علاوه‌بر تذکر به ناشر، پرونده نیز تشکیل شد. در جلسه دوم هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران نیز به ۲ ناشر درباره بی‌توجهی به رعایت پوشش مناسب رأی صادر و از ناشران تعهد کتبی مبنی بر رعایت مقررات اخذ شد.

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین با اشاره به محدودیت ظرفیت پارکینگ‌های مصلی امام خمینی، گفت: همچنان از مردم عزیز خواهش می‌کنیم با وسایل حمل و نقل عمومی به نمایشگاه کتاب مراجعه کنند. تعداد مجموعه پارکینگ‌های فراهم شده محدود است و هر مقدار هم که افزایش پیدا کند، باز جوابگوی همه مراجعه‌کنندگان نیست.

انتهای پیام
captcha