شناسایی طرح‌های مؤثر تبلیغی و تربیتی طلاب در «زنگ بهشت»
کد خبر: 4141063
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
حجت‌الاسلام قطبی خبر داد؛

شناسایی طرح‌های مؤثر تبلیغی و تربیتی طلاب در «زنگ بهشت»

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق از برگزاری رویداد زنگ بهشت با محوریت شناسایی ابتکارات، ایده‌ها، طرح‌ها و فعالیت‌های موثر تبلیغی و تربیتی طلاب در مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری رویداد ملی «زنگ بهشت»، فعالیت‌های تبلیغی-تربیتی در مدارس، شناسایی ابتکارات، ایده‌ها، طرح‌ها و فعالیت‌های مؤثری تبلیغی و تربیتی طلاب در مدارس سراسر کشور امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قطبی، مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در این نشست بیان کرد: طلاب وقتی وارد مدارس می‌شوند اگر سرمایه‌های علم و دانش، اخلاق و سیره، ابزار و محصولات و الگوها و روش‌های فعالیت در مدرسه را همراه خود داشته باشند اتفاق بزرگی رقم می‌خورد و می‌توانند در امر آموزش موفق‌تر باشند.

وی ادامه داد: رویداد ملی «زنگ بهشت» دنبال این است تا با حمایت از افراد خلاق و مبتکر، ابزار، محصولات، الگوها و روش‌های فعالیت در مدرسه را فراهم کند. بیش از چهل هزار طلبه به شکل‌های مختلف در مدارس در حال فعالیت هستند و این افراد ابداعات و ابتکاراتی را ایجاد کردند و بهره‌وری‌های موفقی دارند که باید از این ابتکارات استفاده کرد و آنها را فراگیر کرد تا در سطح گسترده‌تر از آنها استفاده شود.

فراخوانی برای طلاب مبتکر

حجت‌ا‌‌لاسلام قطبی تأکید کرد: این رویداد فراخوانی برای طلابی است که کارهای مبتکرانه برای آموزش انجام دادند تا از این طریق این ابتکارات ثبت و پس از داوری کمک کنیم تا این الگوها دیده و معرفی شوند. معرفی الگوها و ابتکارات سبب تکثیر آنها می‌شود و منجر به ثمردهی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: نوآوری و خلاقیت لازمه اصلی این نسل است و اگر کارهای تربیتی نوآورانه و خلاقانه باشد تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. در تلاشیم تا با مراکزی که در این حوزه فعالیت می‌کنند ارتباط برقرار و از ابتکارات آنها استفاده کنیم.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با بیان اینکه اساس این رویداد احصا، شناسایی، دیده شدن و توسعه دادن فعالیت‌های نوآورانه و مبتکرانه طلاب در مدارس است گفت: از طلبه‌ها درخواست می‌کنیم تا ابتکارات و نوآوری‌های خود را در سایت این رویداد به نشانی Zangebehesht.ir ثبت کنند و شرکت‌های خلاق نیز درخواست داریم تا فعالیت‌های خود را معرفی کنند تا با آنها ارتباط پیدا کنیم و اگر ابتکارات تازه‌ای تولید شده را در اختیار طلاب قرار دهیم تا بتوانیم تعامل و ارتباط دو سویه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: «زنگ بهشت» از این باب انتخاب شده که اساساً زمان‌ها در مدرسه با کلمه زنگ دسته‌بندی می‌شود و بهشت، آرمان و آرزوی همه فعالیت دینی است و ترکیب این دو تداعی کننده این است که فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی تداعی کننده این اتفاق است.

پایان تیر؛ مهلت حضور در رویداد «زنگ بهشت»

حجت‌الاسلام علیرضا فجری، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران در این نشست بیان کرد: این رویداد به صورت مشترک و همکاری چند نهاد برگزار می‌شود که می‌توان به دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران، خانه خلاق و نوآوری اشراق و آموزش و پرورش اشاره کرد. متقاضیان از امروز تا پایان تیرماه برای ثبت ایده‌های خود فرصت دارند. از ابتدای مردادماه داوری ایده‌ها آغاز می‌شود و در انتهای شهریورماه برگزیدگان این رویداد طی مراسمی معرفی خواهند شد. خروجی و نتیجه رویداد «زنگ بهشت» قرار است به پژوهش و محصول تبدیل شده و وارد بازار شود تا با معرفی افراد شاخص و برتر صاحب ایده و ابتکار از ایده‌های آنها به صورت بهینه و گسترده استفاده شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران در رابطه با شاخص‌های داوری آثار بیان کرد: شاخص اصلی آثار نوآوری، ابتکار عملی، تکثر پذیری و قابلیت اجرای این فعالیت‌ها در سایر مدارس، تنوع و اقبال دانش‌آموزان، کم‌هزینه بودن انجام فعالیت‌ها در مدارس است. ایده‌ها اگر این شاخص‌ها را داشته باشند به عنوان ایده‌های برگزیده انتخاب خواهند شد.

حجت‌الاسلام فجری جوایز این رویداد را اینگونه بیان کرد: از برگزیدگان صاحبان ایده حمایت مادی و معنوی خواهد شد و به ایده برتر 20 میلیون تومان، نفر دوم 10 میلیون تومان و نفر سوم پنج میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد.

تقویت ارزش‌های دینی در مدرسه

حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در این نشست بیان کرد: حضور چند هزار طلبه در مدارس و در بین دانش‌آموزان در سراسر کشور و انجام فعالیت‌های تبلیغی اعم از طرح امین، تدریس و معلمی، اقامه نماز جماعت و تبلیغ‌های مناسبتی، فرصتی ایجاد کرده که طلبه‌ها بتوانند در زمینه تقویت ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی در مدرسه و در بین دانش‌آموزان فعالیت تبلیغی و کنشگری مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: در نظر داریم با طراحی رویداد ملی «زنگ بهشت»، طرح، ایده، دستاورد، خلاقیت و اقدامات مؤثری که مبلغین و طلاب توانسته‌اند با ذوق و مهارت خود در محیط مدرسه و تعامل با دانش‌آموزان به وجود بیاورند را شناسایی کرده و مقدمات تقویت و توسعه این خلاقیت و نوآوری‌ها را به وجود بیاوریم.

حجت‌الاسلام نیکزاد تأکید کرد: امروز جهت‌گیری جامعه از جمله دانش‌آموزان به سمت نیاز خود فرد است و ما باید با شناخت این نیازها طرح‌ها و ایده‌ها را بر آن اساس برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم در امر آموزش موفق باشیم.

وی افزود: رویداد «زنگ بهشت» ادامه‌دار خواهد بود و سال‌های آتی نیز برگزار خواهد شد. لازم به یادآوری است که ایده‌ها ثبت خواهند شد و مالکیت معنوی آنها حفظ می‌شود.

انتهای پیام
captcha