نمایشگاه کتاب در یک قدمی ۳۳۰ میلیارد فروش/ مهلت بازدید تمدید نمی‌شود
کد خبر: 4142105
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
قائم‌مقام نمایشگاه کتاب اعلام کرد:

نمایشگاه کتاب در یک قدمی ۳۳۰ میلیارد فروش/ مهلت بازدید تمدید نمی‌شود

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فروش ۳۲۹ میلیاردی کتاب در مجموع دو بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب تا پایان روز دهم خبر داد.

نمایشگاه کتاب در یک قدمی ۳۳۰ میلیارد فروش/ مهلت بازدید تمدید نمی‌شود

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امروز شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در دهمین نشست خبری روزانه نمایشگاه کتاب از فروش ۳۲۹ میلیاردی کتاب تا پایان روز دهم نمایشگاه خبر داد و گفت:  تا ساعت ۲۱ روز گذشته، جمعه ۲۹ اردیبهشت در بخش حضوری ۲۲۵ میلیارد تومان خرید ثبت شد که از این رقم ۱۶۰ میلیارد در کارتخوان‌های رسمی نمایشگاه ثبت شده و ۶۵ میلیارد تومان برای موارد کارت به کارت، پرداخت نقدی و استفاده از کارتخوان‌های غیر رسمی برآورد شده است.

رمضانی در بیان آمار فروش بخش مجازی نمایشگاه در مدت زمانی مشابه هم عنوان کرد: در بخش مجازی نیز تا ساعت ۲۱ روز جمعه ۱۱۴ میلیارد تومان فروش ثبت شده که ۹۵ میلیارد تومان آن سهم ناشران و ۱۹ میلیارد تومان سهم کتابفروشان بود. به این ترتیب در مجموع دو بخش حضوری و مجازی نمایشگاه تا پایان روز دهم ۳۳۹ میلیارد تومان فروش ثبت شده است.

به‌گفته سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران تا پایان روز دهم نمایشگاه یک میلیون نسخه کتاب در بخش مجازی توسط مردم خریداری شده است.

قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش دیگر صحبت‌های خود این نمایشگاه را فرصتی خواند که مردم از دسترنج یک‌ساله خانواده نشر استفاده کنند و به ناشران، نویسندگان، تصویرگران و مجموعه دست‌اندرکاران نشر بازخورد دهند.

رمضانی ضمن اشاره به اولین حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب، ابراز امیدواری کرد مردم با شناختی که از کتابفروشی‌ها پیدا کردند، به این ذخیره معنوی شهرها بیشتر بروند و تأکید کرد: ناشران و کتابفروشان تلاش کنند هرچه سریع‌تر بسته‌های کتاب را به دست مردم برسانند.

وی با اشاره به اینکه فرصت 11 روزه برپایی نمایشگاه کتاب فرصت درخور توجهی برای ایجاد تعامل بین فرهنگ و مردم است، افزود: اگر یک کتاب به واسطه حضور در نمایشگاه توانست با یک مخاطب جدید آشنا شود، نمایشگاه خود را در تعامل با مردم موفق می‌داند. این رویداد نشان داد که مردم حتی در شرایط اقتصادی سخت، پیوند خود با کتاب را قطع نمی‌کنند.

رمضانی گفت: مجموعه ناشران و کتابفروشان که در جریان نمایشگاه با مخاطبان، آدرس‌ها و روستاهای جدید آشنا شده‌اند، انگیزه بیشتری پیدا کردند تا برای افراد دیگری در اقصی نقاط کشور محتوا تولید کنند.

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه ضمن تشکر از اهالی رسانه برای پوشش اخبار نمایشگاه کتاب، تصریح کرد: پیش از این در هفته کتاب هم گفته بودم، اگر قرار است کتاب به خانه‌ها و جمع خانواده‌ها وارد شود، با بال رسانه وارد می‌شود. استقبال خوب نمایشگاه کتاب هم مدیون و مرهون فعالیت رسانه‌ها است که همین‌جا از همه خبرنگاران و اهالی رسانه تشکر و درخواست می‌کنم این همراهی و اطلاع‌رسانی در طول سال استمرار داشته باشد.

رمضانی، مراجعه بیش از ۵ هزار نفر در سالن‌های مختلف به بخش مشاوره کتاب در ۱۰ روز گذشته و اکران سه فیلم در سینما کتاب و برگزاری ۳۷ نشست در بخش‌های جنبی نمایشگاه در روز گذشته را از دیگر فعالیت‌های نمایشگاه خواند و افزود: کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه روز گذشته به ۴۵ هزار مراجعه‌کننده اطلاعات داد و‌ ۱۴ هزار نقشه نیز در میان مردم توزیع شد. 

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه با اشاره به برگزاری هر روزه جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات نمایشگاه، گفت: اقدام 4 ناشر در عرضه و فروش کتاب‌های مغایر ضوابط نشر در آخرین جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران بررسی و به حکم اخذ تعهد کتبی، رفع تخلف و‌ تعطیلی غرفه و پنل مجازی منجر شد. همچنین ناشر دیگری که کتاب زبان اصلی و افست در نمایشگاه عرضه کرده بود، به اخذ تعهد کتبی و درج در پرونده، محکوم شد.

رمضانی، تعطیلی یکی از غرفه‌ها بدون هماهنگی با مسئولان سالن و استفاده از کارتخوان شخصی را از دیگر موارد تخلف بررسی شده در این کمیته خواند و گفت: اخذ تعهد کتبی، رفع تخلف و درج در پرونده، رأی صادره برای این متخلف بود. همچنین تصرف غیرقانونی غرفه مجاور از سوی یک ناشر که به اخذ تعهد کتبی و رفع تخلف منجر شد، از دیگر تخلف‌های بررسی شده در این کمیته بود.

به گفته سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عدم رعایت حجاب و شئونات مطابق آیین‌نامه از دیگر تخلفات بررسی شده در کمیته رسیدگی به تخلفات نمایشگاه بود که منجر به توبیخ کتبی بدون درج در پرونده ناشر متخلف شد.

پخش تراکت ثبت‌نام کلاس‌های خصوصی رباتیک توسط یکی از ناشران آموزشی از دیگر موارد تخلفی بود که رمضانی
به آن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha