فیلم‌سازی در غرب با هدف تخریب الگوهای کشورهای اسلامی است
کد خبر: 4142121
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
رحیم‌پور ازغدی:

فیلم‌سازی در غرب با هدف تخریب الگوهای کشورهای اسلامی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کشورهای غربی فیلم‌سازی و استفاده از تمام قدرت اصحاب رسانه را برای تخریب چهره‌ها و الگوهای کشورهای اسلامی، کشورهایی که علم اسلام و آزادی‌خواهی را در جهان برافراشته اند به کار گرفته است.

حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگیبه گزارش ایکنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز 30 اردیبهشت در  نشست تخصصی نخستین جشنواره بین المللی «فیلم و فیلم‌نامه ایثار» در پردیس سینمایی برج مهر کوهسنگی، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و بزرگ معلم هنر و رسانه سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، اظهار کرد: دنیایی که غرب برای کشورها و تمدن ها ساخته رو به افول است و غرب فقط به دنبال اسارت فرهنگی و هویتی کشورها است، امروزه تکنیک سینما برای غرب است و فقط به فقط به دنبال خلق صحنه‌های زیباست و کاری به محتوا ندارد.

وی ابراز کرد: ایدئولوژی غلط غرب در هنر سینما و رسانه باعث شده تا رسانه‌ای بی‌جهت باشد و ضمن عاری بودن از عقیده هیچ پیام اخلاقی برای مخاطب ندارد. دنیای غرب بر این است تا افرادی را قهرمان و اسطوره‌هایی با رذایل اخلاقی، همجنس بازی و... را بارز کند که تمامی این صفات بد را برای قهرمان شایسته می داند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بر این اساس است که کشورهای غربی فیلم‌سازی و استفاده از تمام قدرت اصحاب رسانه را برای تخریب چهره‌ها و الگوهای کشورهای اسلامی، کشورهایی که علم اسلام و آزادی خواهی را در جهان برافراشته اند به کار گرفته است.

رحیم‌پور ازغدی  بیان کرد: قرآن کریم اولین و تنها کتاب اعتقادی مسلمانان است و تعالیم والای آن پیش از هر علم مدونی، راهنمای زندگی گوارا برای انسان‌هاست. بالاترین افتخار بشر این است كه راه شناخت اسماء و صفات حق بر او مسدود نیست و تولید مطلب برای مخاطبین جهانی، مصداق آیه شریفه قرآن است که خداوند می‌فرماید: «وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً؛... و با مردم (به زبان) خوش سخن بگویید.»

وی ادامه داد: از لحاظ فرهنگی جامعه غرب عقب مانده است اما به لحاظ تکنیک و صنعت پیشرفت کرده، و باعث شده تا به ملتی بی‌هویت از نظر اعتقادی تبدیل شوند و زمانی که مردم بی‌عقیده شوند، آنجاست که بنیان خانواده فرو می‌ریزد و این آغاز انحطاط و بدبختی جامعه می‌شود.

انتهای پیام
captcha