قدیمی‌ترین مسجد یونان 2025 بازگشایی می‌شود
کد خبر: 4142551
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
با پایان طرح نوسازی؛

قدیمی‌ترین مسجد یونان 2025 بازگشایی می‌شود

وزارت فرهنگ و ورزش یونان اعلام کرد که با پایان نوسازی و تعمیر مسجد تاریخی الکازار در شهر تسالونیکی یونان این مکان عبادی، پایان سال 2025 میلادی بازگشایی و آماده استقبال از نمازگزاران می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الخبر، وزارت فرهنگ و ورزش یونان اعلام کرد: عملیات تعمیر و بازسازی مسجد تاریخی الکازار در شهر تسالونیکی واقع در شمال یونان در سال 2025 میلادی به پایان خواهد رسید. این مسجد که «حمزه بیگ» نیز نامیده می‌شود، قدیمی‌ترین مسجد تاریخی در شهر تسالونیکی است که پیش‌تر بخشی از امپراتوری عثمانی به شمار می‌رفت.

درهای این مسجد تا پایان سال 2025 به روی نمازگزاران و بازدیدکنندگان باز بود. صندوق وزارت فرهنگ و ورزش یونان 10 میلیون یورو بودجه به طرح بازسازی مسجد تاریخی الکازار اختصاص داده است که یکی از قدیمی‌ترین مساجد یونان به‌شمار می‌رود.

لینا مندونی، وزیر فرهنگ و ورزش یونان در گفت‌وگویی با روزنامه «گریک سیتی تایمز» بر اهمیت بازسازی مسجد الکازار تأکید کرد، زیرا این مسجد یکی از مکان‌های تاریخی برجسته در مرکز تسالونیکی محسوب می‌شود.

مسجد تاریخی حمزه بیگ یا مسجد الکازار در مرکز شهر تسالونیکی قرار دارد و تاریخ ساخت آن به قرن پانزدهم و به سال‌های 1467-1468 برمی‌گردد. شایان ذکر است که این مسجد در سال 2006 به وزارت فرهنگ و ورزش یونان تحویل و کار مرمت آن آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

تسالونیکی که در دوره عثمانی سالونیک نام داشت، یکی از شهرهای مهم عثمانی در بالکان به شمار می‌رفت، از آنجایی که این شهر زادگاه کمال مصطفی آتاتورک است، اهمیت بسیاری در تاریخ ترکیه معاصر نیز داشته است.

انتهای پیام
captcha