تقویت تعاملات نشر بین ایران و قطر
کد خبر: 4148130
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

تقویت تعاملات نشر بین ایران و قطر

مدیرعامل خانه‌کتاب و ادبیات ایران در دیدار با رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه بر تقویت حضور و فعالیت ناشران ایرانی و قطری در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب دو کشور تاکید کرد.

به‌ گزارش ایکنا به نقل از خانه‌کتاب و ادبیات ایران، علی رمضانی مدیرعامل خانه‌کتاب و ادبیات ایران همزمان با چهارمین روز از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با جاسم ابوالعینین رئیس این نمایشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار بر تقویت حضور و فعالیت ناشران ایرانی و قطری در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب دو کشور تاکید شد و ابوالعینین از حضور متفاوت ایران در این دوره از نمایشگاه قدردانی کرد.

در این دیدار درباره وضعیت نشر ایران، برگزاری جلسات مشترک برای توسعه روابط بین ناشران، نویسندگان و تصویرگران دو کشور ایران و قطر، اختصاص فضا و غرفه برای حضور ناشران در نمایشگاه‌های بین دو کشور بحث و تبادل‌نظر شد.

خانه‌کتاب و ادبیات ایران در هفتمین حضور خود در این نمایشگاه به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع به معرفی و عرضه ۸۰۰ عنوان کتاب از ۶۰ ناشر در موضوعاتی از جمله کودک و نوجوان، کتب نفیس، آموزش زبان‌فارسی، موضوعات قرآنی و تقریب مذاهب می‌پردازد همچنین معرفی ظرفیت‌های نشر ایران در حوزه تولید محتوا و تصویرگری کتاب کودک و برگزاری کارگاه خوشنویسی از دیگر برنامه‌های غرفه ایران در این نمایشگاه است.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با حضور ۵۰۰ انتشارات از ۳۷ کشور بیست‌و‌دوم خرداد آغاز به کار کرد و تا سی‌ویکم خرداد در مرکز نمایشگاه‌های شهر دوحه پذیرای علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۱۸۰هزار عنوان کتاب در ۷۵۰ هزار جلد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha