محکومیت گسترده جنایت امروز صهیونیست‌ها در جنین
کد خبر: 4148942
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶

محکومیت گسترده جنایت امروز صهیونیست‌ها در جنین

جنایت امروز رژیم صهیونیستی که به شهادت 5 نفر و زخمی شدن بیش از 60 نفر منجر شد، با محکومیت گسترده از سوی کشورها و سازمان‌های مختلف مواجه شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره، کشورها و سازمان‌های عربی و اسلامی، حملات امروز دوشنبه رژیم صهیونیستی به شهر جنین در شمال کرانه باختری رود اردن را محکوم کردند.

اوایل روز دوشنبه، وزارت بهداشت فلسطین از کشته شدن 5 نفر توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست در جنین و در جریان عملیات رژیم صهیونیستی که از صبح آغاز شد، خبر داد. در این عملیات، رژیم صهیونیستی برای اولین بار از سال 2002 از بالگردهای تهاجمی خود استفاده کرد.

مصر

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای ضمن رد کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این اقدام اسرائیل در تضاد با تمامی مفاد حقوق بین‌الملل و مقررات بین‌المللی است.

وزارت خارجه مصر همچنین نسبت به خطرات تداوم تشدید تنش‌ها علیه مردم فلسطین هشدار داد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: چنین حملاتی تنها به تشدید اوضاع منجر می‌شود و تهدیدی برای خارج از کنترل شدن و تضعیف تلاش‌ها برای کاهش تنش در سرزمین‌های اشغالی است.

اردن

اردن هم یورش ارتش اسرائیل به جنین را محکوم کرد و آن را «تجاوز» توصیف کرد و در عین حال خواستار اقدام بین المللی «فوری و مؤثر» برای توقف آن شد.

سنان المجالی، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای نسبت به «ادامه چرخه خشونت‌ها که بهای آن را همه خواهند پرداخت» هشدار داد.

المجالی، خواستار توقف یورش مداوم به شهرهای فلسطین و حفاظت از آن‌ها در برابر حملات مکرر و توقف تشدید تنش شد که نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و تعهدات اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر است.

وی بر موضع اردن در رد این حملات و اقدامات یکجانبه که تلاش‌ها برای کاهش تنش را تضعیف می‌کند، تأکید کرد.

المجالی همچنین بر لزوم اقدام جامعه بین‌الملل برای توقف این‌گونه تجاوزها و حمایت از مردم فلسطین در تمامی اراضی اشغالی فلسطین تأکید کرد.

قطر

وزارت خارجه قطر تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه جنین را به شدت محکوم کرد. این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اقدامات رژیم صهیونیستی را «قسمت جدیدی از زنجیره جنایات هولناک اشغالگرانه علیه مردم بی دفاع فلسطین به ویژه زنان و کودکان» دانست.

ترکیه

وزارت خارجه ترکیه کشته شدن دو فلسطینی در جنین را محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مجدداً از دولت اسرائیل درخواست می‌کنیم تا به این اقدامات غیرقابل قبول علیه غیرنظامیان فلسطینی که می‌تواند به چرخه خشونت منجر شود، فوراً پایان دهد.

پارلمان عربی

پارلمان عربی امروز دوشنبه در بیانیه‌ای آنچه را که در جنین اتفاق می‌افتد، تشدید اقدامات نظامی دانست که تهدیدی برای ایجاد چرخه جدیدی از خشونت است. همچنین اعلام کرد که دولت راست‌گرای افراطی اسرائیل را مسئول کامل آنچه در حال رخ دادن است، می‌داند.

پارلمان عربی، سکوت بین‌المللی در قبال آنچه در سرزمین‌های فلسطینی اتفاق می‌افتد ـ به‌ویژه از زمان روی کار آمدن دولت افراطی نتانیاهو و اظهارات وزرای افراطی وی مبنی بر تحریک خشونت و کشتار- را محکوم کرد.

این نهاد در بیانیه خود تصریح کرد: تجاوزات مستمر اسرائیل به شهرهای اشغالی فلسطین، همراه با ادامه بن بست کامل در روند صلح، اوضاع را به سمت تشدید تنش خطرناکی که امنیت و ثبات در منطقه را تهدید می‌کند، سوق داده است.

پارلمان عربی از جامعه بین‌المللی، شورای امنیت، سازمان‌های حقوق بشر و دولت آمریکا خواست که سکوت خود را بشکنند و فوراً برای توقف حملات و جنایات روزانه علیه مردم فلسطین و شهرهای آن‌ها مداخله کرده و عاملان این اقدامات را بازخواست کنند.

سازمان همکاری اسلامی

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: یورش نظامیان اشغالگر اسرائیل به شهر جنین و اردوگاه آن و بمباران آن با بالگردهای آپاچی، جنگی بی‌هدف و نامحدود علیه مناطق مسکونی و تجاوزگری است که مؤید رفتار خونین اسرائیل است.

این سازمان در بیانیه‌ای اقدامات اسرائیل نسبت به سرزمین و ملت فلسطین را محکوم کرده و رژیم صهیونیستی را به عنوان قدرت اشغالگر، مسئول وضع موجود دانست.

این سازمان همچنین جنگ مستمر نیروهای اشغالگر اسرائیل در بمباران پیوسته محله شرقی جنین را محکوم کرد.

انتهای پیام
captcha