تمام دستگاه‌ها در مهارم تورم ورود کنند
کد خبر: 4149425
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

تمام دستگاه‌ها در مهارم تورم ورود کنند

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال گفت: انتظاری که پس از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب در سال جاری در حوزه صنعت وجود دارد این است که همه دستگاه‌ها به معنای واقعی کمک کرده و مهار تورم صورت گرفته و رشد جهش‌داری شکل بگیرد.

محسن علیزاده، رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، محسن علیزاده، رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی امروز، 31 خردادماه در همایش توانمندسازی مسئولان سازمان‌ها و مدیران کانون‌ها و کلینیک‌های صنعت و معدن استان‌های جنوب کشور با اشاره به شعار سال گفت: انتظاری که در سال ۱۴۰۲ و پس از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب در حوزه صنعت وجود دارد این است که همه دستگاه‌ها به معنای واقعی کمک کرده و مهار تورم صورت گرفته و رشد جهش‌داری شکل بگیرد.

وی به موضوع توسعه کسب و کارها پرداخت و افزود: توسعه کسب و کارها و افزایش تولید نیازمند تامین مالی است و در کشور بالغ بر ۹۰ درصد توسط بازار پول انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه امسال همه بانک‌ ها باید در راستای تحقق شعار سال گام بردارند، تصریح کرد: منابع و مصارف در استان فارس همخوانی ندارد و متاسفانه رویه بانک‌ها تا قبل از غلط بوده است.

رئیس مجمع عالی بسیج استان فارس در ارائه آماری بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد منابع بانکی در کشور در اختیار ۶۰ نفر است و بانک‌ها به معنای واقعی بنگاه‌داری برای خود راه انداخته‌اند.

وی ادامه داد: در 8 بانک خصوصی تمامی اعضای هیئت مدیره توسط یک نفر مشخص می‌شوند که این تعارض منافع و حاکمیت یک نفر بر منابع ماست که نمی‌توان از آن انتظار مهار تورم و رشد تولید را داشت.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس با اشاره به اینکه باید مطالبه جدی از سوی همه دستگاه‌ها شکل گیرد، گفت: باید سند آمایش صنعت به‌صورت تخصصی و دقیق شکل بگیرد تا افق روشن 20 سال آینده مشخص شده و به نتیجه مطلوب برسیم.

علیزاده از تمرکز غلط و باور نادرست در استان فارس سخن گفت و افزود: طی سالیان گذشته به غلط تمام تمرکز در استان فارس بر حوزه کشاورزی بوده که اگر این سطح از تمرکز و توجه بر حوزه صنعت بود، اکنون فارس یک استان صنعتی به معنای واقعی می‌بود.

وی در خصوص برنامه‌های مجمع عالی بسیج استان فارس نیز یادآور شد: ذیل کارگروه‌های مجمع عالی بسیج استان فارس تدوین سند آمایش صنعت را در دستورکار خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد با همکاری همه دستگاه‌ها زمینه احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد ونیمه راکد را مهیا کنیم.

انتهای پیام
captcha