کد خبر: 4149986
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
در مؤسسه فلق رایانه

سه کتاب مرتبط با سواد رسانه و فضای مجازی منتشر شد

«زندگی شاد در عصر رسانه»، «امنیت سایبری» و «اصول تولید محتوا و مدیریت مخاطب در فضای مجازی»، عناوین کتاب‌هایی هستند که به تازگی از سوی مؤسسه فلق رایانه منتشر شده‌اند.

تازه‌های نشر مؤسسه فلق رایانهحامد کمال، مدیر مؤسسه فلق رایانه در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان از انتشار کتاب‌های «زندگی شاد در عصر رسانه»، «امنیت سایبری» و «اصول تولید محتوا و مدیریت مخاطب در فضای مجازی» در این مؤسسه خبر داد و اظهار کرد: این کتاب‌ها به طور هم‌زمان منتشر شده‌اند. جلد اول، «زندگی شاد در عصر رسانه» نام دارد که محتوای آن درباره چگونه شاد بودن در عصر رسانه و پر کردن اوقات فراغت است. خانواده باید برای مسائلی مثل ورزش، کنترل ساعت خواب، بازی‌های کودکان و به‌طور کلی هر فعالیتی خارج از تلفن همراه و فضای مجازی که می‌تواند باعث شادی شود، برنامه‌ریزی داشته باشد. شاید این فعالیت‌ها در نگاه اول بسیار کوچک به نظر برسند، ولی درواقع اهمیت زیادی دارند، زیرا باعث می‌شوند کودکان زمانی را فارغ از فضای مجازی و تلفن همراه به خود و خانواده اختصاص دهند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید بازی‌های واقعی برای کودکان خود در نظر بگیرند تا بتوانند آنها را از بازی‌های رایانه‌ای جهانی که بسیار هم درگیرکننده هستند، جدا کنند. همچنین در بازی‌ با آنها همراه باشند، زیرا در تعامل فرزندان و والدین بسیار مؤثر است. برای مثال، پدر یا مادر زمانی را برای بازی با فرزندان خود در نظر بگیرند، سپس فرزند دختر را برای انجام کارهای خانه تشویق کنند و از فرزند پسر برای کمک در کارهای بیرون از خانه یاری بخواهند.

مدیر مؤسسه فلق رایانه تصریح کرد: چگونگی برنامه‌ریزی برای فعالیت‌ها در کتاب «زندگی شاد در عصر رسانه» توضیح داده شده است. برای مثال، والدین باید خریدهای خانه یا شخصی را همراه با فرزندان انجام دهند؛ یعنی اگر مرد خانواده قصد خرید وسیله‌ای برای همسر خود دارد، همراه با او این کار را انجام دهد. توصیه می‌شود اعضای خانواده فعالیتی مثل خرید کردن را به تنهایی انجام ندهند.

وی درباره کتاب دوم با عنوان «امنیت سایبری» گفت: مطالب این کتاب درباره مفاهیم امنیت و هک شدن است؛ همچنین به ارائه راهکارهای ارتقای امنیت تلفن همراه می‌پردازد و مسئله امنیت فرزندان در فضای مجازی را بررسی می‌کند. درواقع، به والدین و کودکان توصیه می‌کند که چه اقداماتی برای جست‌وجوی امن در فضای مجازی انجام دهند. علاوه بر این، راهکارهایی درباره حفظ امنیت تلفن همراه نیز ارائه می‌کند.

کمال در معرفی کتاب سوم با عنوان «اصول تولید محتوا و مدیریت مخاطب در فضای مجازی» توضیح داد: معمولاً در خصوص تولید محتوا کسی ما را هدایت نمی‌کند و مخاطب‌شناسی برای محتواهای تولیدشده انجام نمی‌شود. لذا، این کتاب به توضیح ابزارهای تولید محتوا و ویژگی‌های محتوای باکیفیت می‌پردازد و به افراد آموزش می‌دهد که چگونه مخاطب را جذب کنند.

وی اظهار کرد: مطالب این کتاب‌ها کاملاً با یکدیگر و با مباحث مربوط به محتوای رسانه‌ای مرتبط بوده و هم‌پوشانی دارند. برای مثال، ممکن است فردی با ایجاد یک کانال مجازی وابستگی شدید به این فضا پیدا کند، به‌طوری که دائماً وقت خود و خانواده را در فضای مجازی هدر دهد. در چنین شرایطی، کتاب «شادی در عصر رسانه‌» بسیار کارآمد است. از طرف دیگر، وقت زیادی که فرد در فضای مجازی می‌گذراند، احتمال هک شدن دستگاه را افزایش می‌دهد. در این راستا، کتاب «امنیت سایبری» بسیار کمک‌کننده است و در مجموع، هر سه کتاب‌ با یکدیگر هم‌پوشانی بسیاری دارند.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha