برنامه بلندمدت مسابقات معارفی قرآن در قم تدوین شود
کد خبر: 4150924
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
آیت‌الله حسینی بوشهری:

برنامه بلندمدت مسابقات معارفی قرآن در قم تدوین شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن در قم گفت: اوقاف قم باید نقشه راه میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد تا بتواند اهداف خود را مشخص و برای تحقق آنها برنامه داشته باشد؛ متسابقان بخش معارفی می‌توانند مبلغان غیرمستقیم باشند و صرفا به دیده یک شرکت‌کننده قرآنی به آنها نگاه نشود.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع مدیرکل، معاون پشتیبانی، مسئول حراست و رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم که شامگاه روز گذشته، ششم تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن کریم که به‌صورت دائمی به قم واگذار شده، باید نقشه راه میان‌مدت و بلندمدت داشته باشید تا بتوانید اهداف خود را از هم‌اکنون مشخص کرده و برای تحقق آنها برنامه داشته باشید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در واقع باید از هم‌اکنون به فکر تدوین این برنامه باشید تا ببینید می‌خواهید خروجی کار چه باشد و چه کاری برای آن باید انجام شود. برگزاری این مسابقات در قم یک سرمایه معنوی و فرهنگی به شمار می‌رود، باید این سرمایه را حفظ و برای ارتقا و تقویت آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: هر چند اوقاف در مناسبت‌های گوناگون مبلغان مذهبی را به سراسر کشور اعزام می‌کند ولی متسابقان بخش معارفی هم می‌توانند مبلغان غیرمستقیم شما باشند و صرفا به دیده یک شرکت‌کننده قرآنی به آنها نگاه نشود.

حسینی بوشهری با تأکید بر هم‌افزایی اوقاف با حوزه علمیه برای انجام اقدامات فرهنگی و مذهبی به‌خصوص برگزاری مسابقات معارفی قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم گروهی علمی پژوهشی برای این کار در اوقاف تشکیل شود تا از حفظ صرف معارف و متن اصلی پرهیز شده و افرادی برای تسلط بر این معارف تربیت شوند و این مقدمه‌ای برای عمل به این معارف است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به طرح‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات قم اضافه کرد: عمل امینانه به نیت واقف امری ضروری است و در وهله نخست باید به این مسئله توجه شود و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری هم در مسیر نیت همان موقوفه باشد.

وی با تأکید بر توجه به ابعاد مختلف اقدامات اقتصادی گفت: اینگونه کارها زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند، بنابراین باید دقت عمل زیادی داشته و در همه مواقع، آماده پاسخگویی و شفاف‌سازی باشید.

انتهای پیام
captcha