تشرف 900 زائر پیاده به مشهدالرضا(ع) همزمان با عید غدیر
کد خبر: 4152223
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

تشرف 900 زائر پیاده به مشهدالرضا(ع) همزمان با عید غدیر

 سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) از  تشرف 900 زائر پیاده همزمان با عید سعید غدیر به مشهد خبر داد.

زائر پیادهحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در آستانه ولادت امام علی النقی(ع)، 600 زائر پیاده برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) وارد مشهد شدند. تا روز عید غدیر نیز 300 زائر پیاده دیگر برای عرض ارادت به محضر امام رضا(ع) وارد مشهد می‌شوند.

رضایی ادامه داد: از مجموع تمام زائران تعداد 400 نفر از شهرستان‌های سبزوار، نیشابور و روستاهای اطراف هستند که در این ایام مشرف می‌شوند. 200 زائر عراقی نیز در قالب 6 کاروان از هفته گذشته تا روز شنبه وارد مشهد شدند تا در ایام دهه ولایت به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شوند.

رضایی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین زائران از مسیر جاده نیشابور تردد می‌کنند، لذا در چهار ایستگاه صلواتی مسیر جاده نیشابور خدمات رفاهی، پذیرایی، اسکان شبانه و ... به این افراد ارائه می‌شود، علاوه بر این نیز در مسیرهای ورودی به مشهد ایستگاه استقبال از زائران پیاده توسط مردم پیش‌بینی شده است، همچنین 300 زائر پیاده از مسیرهای جاده قدیم قوچان، سرخس، کلات، فریمان و قوچان تا روز عید غدیر به مشهد می‌رسند که معمولاً مسیر پیاده‌روی یک روزه را انتخاب می‌کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: کاروان پیاده مشهد به کربلا که دوم تیرماه حرکت خود را آغاز کرده، اکنون از مسیر خراسان رضوی به خراسان جنوبی رسیده است و پس از طی مسیر و عبور از مرز شلمچه وارد عراق خواهند شد تا در ایام اربعین به خیل زائران پیاده اربعین بپیوندند. این کاروان 180 نفره پس از استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی از مسیر استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha