نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مسجد موسی بن جعفر(ع) بندر انزلی
کد خبر: 4155687
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مسجد موسی بن جعفر(ع) بندر انزلی

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) بندر انزلی با بیان اينکه اجرای برنامه‌های قرآنی برای مخاطبان از هر گروه سنی در طول سال مورد توجه قرار دارد، گفت: در ایام تابستان نیز کلاس‌های قرآنی ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان در این مسجد در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام جبارزاده امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) بندر انزلی

حجت‌الاسلام سیدیعقوب جبارزاده، امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) بندر انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این مسجد اظهار کرد: با توجه به موقعیت مکانی مسجد که در یکی از میادین پرتردد شهر بندر انزلی بوده و دسترسی شهروندان به آن‌ آسان است شاهد استقبال خوب نمازگزاران و همچنین شهروندان در ویژه‌برنامه‌های این مکان مقدس هستیم.

وی با تأکید بر اینکه هر سه نوبت نمازهای صبح، ظهر و همچنین مغرب و عشا به‌صورت جماعت در این مسجد اقامه می‌شود، افزود: برگزاری ادعیه‌های معروف از جمله دعای کمیل روزهای پنج‌شنبه، زیارت عاشورا روزهای سه‌شنبه‌، دعای توسل شنبه‌ هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا قرائت می‌شود و صبح روزهای جمعه نیز دعای پرفضیلت ندبه در این مسجد قرائت می‌شود.

جبارزاده با بیان اینکه برگزاری ویژه‌برنامه‌های مذهبی با جدیت در دستور کار هیئت امنای مسجد قرار دارد و همواره با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو است، گفت: از جمله برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرد که یکی از مساجد هدف برگزاری اين آیین عبادی با حضور بانوان و آقایان بود، همچنین در عید قربان امسال ۱۱ گوسفند نذری به همت خیرین تهیه، قربانی و بین نیازمندان توزیع شد. در عید غدیر نیز علاوه‌ بر مشارکت در برپایی ویژه‌برنامه غدیر در سطح شهر همراه با ارگان‌ها و مساجد دیگر، در شب این عید فرخنده کارناوال خودرویی و پخش شیرینی انجام شد.

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر با اشاره به فعالیت پایگاه فرهنگی حضرت رقیه در این مسجد، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزش قرآن کریم ویژه کودکان و بزرگسالان برای بانوان در طول سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کانون علاوه‌ بر دوره‌های آموزش قرآن کریم در برنامه فرهنگی نیز حضور فعال دارد، گفت: از دیگر برنامه‌های پایگاه حضرت رقیه(س) برگزاری دوره‌های آموزش و روخوانی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را می‌توان نام برد.

جبارزاده با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های قرآنی و فرهنگی برای اوقات فراغت تابستان ویژه دانش‌آموزان تأکید کرد: این دوره‌ها از هفته گذشته آغاز و تا نیمه شهریور ماه سال‌جاری ادامه دارد.

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر تصریح کرد: در طول سال و روزهای چهارشنبه کلاس قرآن برای کودکان برگزار می‌شود در ایام تابستان ویژه‌برنامه‌های قرآنی و فرهنگی نیز به‌صورت جدی در دستورکار قرار دارد از جمله کلاس احکام، قصص قرآنی و تاریخ انبیا، خطاطی و خوشنویسی، مداحی، اذان‌گویی دوره‌های پیش‌بينی شده برای کلاس‌های تابستانی هستند.

وی با تأکید بر اینکه خیرین بازوهای پرتوان اجرای برنامه‌های مساجد هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسجد موسی بن جعفر منبع کسب درآمد ندارد همه فعالیت‌ها و امورات آن با حضور و حمایت خیرین اجرا می‌شود، ضمن اینکه به همت خیرین مرکز نیکوکاری موسی بن جعفر(ع) در این مسجد از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و با حضور خیرین تاکنون خدمات قابل توجهی به نیازمندان و جامعه هدف ارائه کرده است.

انتهای پیام
captcha