مهلت ارسال مقاله به همایش فسلفه فرهنگ تمدید شد
کد خبر: 4156306
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

مهلت ارسال مقاله به همایش فسلفه فرهنگ تمدید شد

مهلت ارسال مقاله به همایش ملی فلسفه فرهنگ؛ با تأکید بر اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تا نیمه مردادماه سال جاری تمدید شد.

ارسال// مهلت ارسال مقاله به همایش فسلفه فرهنگ تمدید شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مهلت ارسال مقاله به همایش ملی فلسفه فرهنگ؛ با تأکید بر اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تا نیمه مردادماه سال جاری تمدید شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود اسماعیلی، دبیر علمی همایش ملی فلسفه فرهنگ با اعلام این خبر گفت: این همایش به هدف ترویج نگاه بنیادین به مقوله فرهنگ طراحی شده است و از کارکردهای پیش‌بینی‌شده آن، آشنایی محققان و متعاطیان فرهنگ با دانش فلسفه فرهنگ است.

وی افزود: در کشور ما از دو دهه پیش، فلسفه فرهنگ مورد توجه برخی صاحب‌نظران قرار گرفته است که البته ثمراتی نیز داشته است؛ اما هنوز به ارایه یک نظریه فرهنگی متناسب با مبانی فلسفی و عمیق بومی، نینجامیده است. همچنین بسیاری از پژوهشگران و دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ، با فلسفه فرهنگ چه در محیط غربی و چه در محیط اسلامی (در ضمن فلسفه اسلامی و…) آشنایی ندارند.

وی با بیان اینکه این همایش، در نظر دارد با استفاده از مشارکت اهل دانش‌های فلسفی و اجتماعی و… در برپایی این همایش، زمینه این اشنایی را فراهم کند، گفت: فلسفه فرهنگ می‌تواند به ایجاد دیدگاهی عمیق در مقولات و مسائل فرهنگی کمک کند و نسبت فرهنگ را با خرده‌نظام‌های اجتماعی دیگر نظیر اقتصاد و حقوق روشن سازد تا از کارهای سطحی در حیطه فرهنگ و غفلت از ارتباط تنگاتنگ فرهنگ با مقولات دیگر پرهیز شود.

دبیر علمی همایش ملی فلسفه فرهنگ تصریح کرد: در این راستا نیازمند تحقیق و ارایه فلسفه فرهنگ بر اساس مبانی فلسفی و معرفتی خودمان هستیم و بر اساس آن باید به تولید نظریه فرهنگی بومی دست یابیم و فعالیت‌های فرهنگی خود را بر اساس آن سامان دهیم. همایش فلسفه فرهنگ، بستر مناسبی برای چنین پژوهش‌هایی فراهم می‌کند.

اسماعیلی نقطه تمرکز این همایش را اندیشه‌های فرهنگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و افزود: با توجه به احاطه این دو مرشد جامع الاطراف بر امور و شئون کشور ما، دستمایه‌ها و بیانات و عبارات بسیار مغتنمی برای مباحث فلسفه فرهنگی به دست ما می‌دهد و بسیار شایسته و بلکه ضروری است که این داده‌ها جمع‌آوری شده، مورد تحلیل و تشریح قرار گیرد.

وی تاکید کرد: البته به طور عام همه مقالات مرتبط با محورهای اعلامی (اعم از متمرکز بر اندیشه امامین انقلاب و غیر آن)، در دبیرخانه همایش، توسط اهل تخصص مرتبط با آن، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha